• KeesScherer posted an update 4 years, 1 month ago · updated 4 years, 1 month ago

    Astrobin heeft een megaprobleem, vrijwel alle opnamen zijn weg…..””We are very, very sorry, but it appears that your image suffered a catastrophic data corruption”.

    Salvatore gaat behoorlijk nat met de site want de backup van alle images is kennelijk rechtstreeks gemirrored op een dusdanige manier dat ook de backup verloren is gegaan.Astrobindataloss

    Astrobin heeft een megaprobleem, vrijwel alle opnamen zijn weg…..””We are very,
      • 1 person likes this.
    • Vervelend voor de betalende klanten …

    • Super sneu. Ik werk zelf in de IT Security branch en zie het helaas veel te vaak gebeuren (ransomware is een reële dreiging, is misschien hier ook gebeurd, misschien niet).

      Desalniettemin kan ik een ieder aan bevelen om vaak (minimaal wekelijks) backups te maken en zorg dat deze (ook) op een medium staan waar een ransomware niet bij kan (dus niet gemount als een drive letter in Windows of als mount point in Unix)!

      Ikzelf maak geautomatiseerd backup met Backup4All zowel naar een PC in mijn sterrenhok als naar een Amazon S3 bucket (wekelijks) die niet als drive gemount is.

    • Na wat bladeren lijkt 80 to 90% weg. Ongelofelijk, dit ken ik alleen van het begin van het computertijdperk.

    • Onwijs sneu wel en ik heb met jullie te doen, maarre… de site doet nu wel een beetje zijn naam eer aan: astroBIN. En die is dus nu geleegd… Maar het is zeker triest, zou tegenwoordig toch niet meer mogen gebeuren. Zelf maak ik er alleen gebruik van om SGP een richtpunt te geven, maar ook dat zal dus nu, bij gebrek aan data, wat lastiger worden.

      Nicolàs

    • “Dat zou in deze tijd niet mogen gebeuren”
      Dit is een one-man-band die dit zowat voor niks doet.
      De universiteit Maastricht ging met zijn back-up procedures ook gigantisch op z’n plaat. En daar zitten honderden knappe koppen.

    • Dit is wel zwaar k…. vervelend!

    • Op AstroBin staat als laatste update te lezen: “While I still don’t know if the missing data can be recovered (still waiting for Amazon), it appears that a lot of images show the sad face even if the original is still there. I’m investigating how to to fix those automatically. If you see one, click on the Actions menu and then “Flag malfunctioning thumbnails” and in many cases that will repair your image.” Het is te proberen…

    • Laatste nieuws:

      “So is the lost data recoverable? Or lost forever?”
      Right now Amazon is saying it’s lost forever. I’m trying to escalate. I have offered to pay for data recovery but the first level tech said it’s actually impossible.

    • Ja, hij gaf zelf al aan sinds 2010 niet meer gekeken te hebben naar wat Amazon nu deed met de data of wat er in de tussentijd aan extra mogelijkheden bij gekomen waren. Dat is een vrij grote fout natuurlijk, zeker omdat hij dat had moeten doen in de tijd dat hij voor betalende klanten ging, dat zou voor mij automatisch een reden zijn de hele boel nog eens na te lopen. Desalnietemin, het is een 1-man show, het is niet echt zijn expertise heb ik het idee en soms is Amazon wat vaag in beschrijvingen wat wat nu precies inhoudt. Denk echter dat mensen niet zomaar 100+ plaatjes weer gaan uploaden 1 voor 1. Ik ben vooral benieuwd wat er nu gebeurt is uberhaupt.

    • Ik upload elke dag een stuk of 10 foto’s, dan ben ik over een paar weken klaar. Hier is een link naar de “Post mortem” analyse met het hele verhaal op Google docs: https://docs.google.com/document/d/1PzdYQQpR4LueJUMnbyi162xQLAYkr3MiU_7wy4ScdMU/edit
      astrobin1

      Ik upload elke dag een stuk of 10 foto’s, dan ben ik over een paar weken klaar. Hier is een li
    • Ah nice, thanks! En ja, elke dag wat uploaden is natuurlijk een optie, maar je moet er alsnog zin in hebben. Ik denk dat dit best een flinke hap in betalende klanten kan gaan betekenen (wat heel jammer zou zijn, ik vind het nog steeds een erg fijne site). Wel bijzonder naar te lezen hoe het hem persoonlijk dan aangrijpt.

    • Vanmorgen gekeken op Astrobin al mijn 10 foto’s staan er weer op. Ik ben nog niet zo lang op deze site, sinds vorige zomer. Misschien is het beste advies, gewoon even wachten, misschien kan Salvatore toch nog wat data terug halen.

Scroll to Top