12 Volt voeding doorgebrand

• This topic contains 5 replies, has 4 voices, and was last updated by  Bakx 10 months ago.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Na het sensor reinigen van de QHY16200 camera slot ik hem weer aan op de 12V voeding en brandde gelijk mijn hand aan de “sigaretten-plug”. Het snoer begon te smelten, snel de 220V stekker eruit. Dat had dus ook tijdens gebruik kunnen gebeuren en er zit geen zekering in de plug. De Camera werkt volgens mij nog wel…

Theunissen
    Keymaster

Dat is niet goed.

InFINNity Deck
    Participant

Normaal gesproken zit de zekering in het ‘mannetje’, maar dat helpt je hier niet veel. Het lijkt er op dat het ‘vrouwtje’ de sluiting veroorzaakte. Ik heb in de auto (daarin heb ik voor mijn werk 7 van dit type aansluitingen) ook al eens sluiting gehad. De inbouw-mannetjes zijn daar wel van zekeringen voorzien (gelukkig). Vanwege het risico op sluiting ben ik niet heel erg gecharmeerd van dit type connector, ik heb ze bij mij in het observatorium om die reden er allemaal afgeknipt…

Nicolàs

• 2 people like this.

Bakx
    Participant

Daar gaat bij mij direct de kniptang in.Ik heb (bijna) alles op Anderson Powerpole connectors.

• 3 people like this.

KeesScherer
    Participant

Daar gaat bij mij direct de kniptang in.Ik heb (bijna) alles op Anderson Powerpole connectors.

Zo leer je nog eens wat, nog nooit van Anderson Powerpole connectors gehoord, dank je Arie!

• 3 people like this.

Bakx
    Participant

Dan kun je deze dingen gebruiken. Je vindt ze ook bij de Chinees.

• 1 person likes this.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You need to log in or to reply to this topic.