41P Tuttle meets V2 Johnson

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Bus
    Participant

Niet een hoogstaande foto, maar leuk om eens te proberen. De foto is opgebouwd uit 2 panels van beide 10x5sec. voor 41P Tuttle en voor V2 Johnson op ISO 1600 met de Samyang 135mm f2.0 op de Sony A6000. De beide kometen bevinden zich ongeveer in het midden van elk panel. 41P Tuttle in het linker panel en V2 Johnson in het rechterpanel.

Waarom zo kort belicht? Omdat er steeds meer sluierbewolking kwam opzetten en omdat dit maar een test was om te kijken of het maken van een mozaiek met photoshop een beetje lukt (bij gebrek aan beter). Zo heb ik in ieder geval al een foto van de “samenstand” van deze twee ijzige sneeuwballen.

Theunissen
    Keymaster

Is die ster in het midden een “artefact” van de PS sticking of een werkelijke dubbel? Leuk om mee te experimenteren trouwens.

• 1 person likes this.

Bus
    Participant

Dat is echt een dubbelster Marc.

Bus
    Participant

Volgens Stellarium gaat het om 42Her en V906Her.

• 1 person likes this.

Theunissen
    Keymaster

Helder, conclusie, dan is de sticking goed gelukt, bij pixelpeeping zie je inderdaad dat het individuele sterren zijn.

Groenewold
    Moderator

Verrek, en dat was nu net het unieke punt van APP. 🙂

Bus
    Participant

Ik neem aan dat APP het stitchen een stuk beter kan dan PS….Een derde, tussenliggend panel, kreeg ik er namelijk niet tussen vanwege distortie van het beeldveld….Bij deze stitch had ik geluk dat de panels bijna precies aan elkaar pasten.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You need to log in or to reply to this topic.