Adapter ringen en te weinig schroefdraad

• This topic contains 1 voice and has 0 replies.
Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author

Groenewold
    Moderator

Wat kost deze hobby toch veel soms, met name als je optelt hoeveel al die ringetjes die je niet meer gebruikt kosten. 🙂

Maar ik heb er weer 2 in bestelling, deze keer van staal ipv aluminium omdat ik gek werd van het invreten van mijn coma corrector in dit type ring (en dus nooit meer los te krijgen). Ik ben begonnen aan het beter afstellen van de corrector, ik heb de Baader EOS T-ring met bijbehorende 3mm extender, zou perfect moeten zijn qua afstand (vanaf de M48 schroefdraad aldus Baader zelf) maar ik krijg veel teveel vervorming. Een indicatie in dit geval dat de 3mm te ver is. Ik denk dat dit te maken heeft met de modificatie aan de DSLR, maar wat de reden ook is, de perfecte adapter werkt bij mij niet goed (katsjing, kassa). Nu heb ik deze 3mm extender eruit gehaald en een andere erin welke de DSLR 3mm terug brengt. Dat is teveel denk ik, dus ik wil de ringen van 1mm en 1.5mm gaan proberen op de schroefdraad van de MPCC. Echter, daar zitten maar een paar windingen(?) op, bestaat er iets als een M48 male naar M48 female adapter waarmee ik dit stukje een klein beetje (liefst die 1 mm extra wat ik nu met de ring ga doen) kan verlengen? Ik kan het nergens vinden (en dan doel ik op 2 mm bijvoorbeeld, want de extension tubes beginnen bij 5mm en dat is veel tever).

Viewing 1 post (of 1 total)

You need to log in or to reply to this topic.