Asteroïde 2014 JO25

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Asteroïde 2014 JO25

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #14300
    Vandenbulcke
    Participant

    Vorige nacht reeds de asteroïde 2014 JO25 kunnen vastleggen, dat ding gaat heel snel! Hierbij een opname van 5 minuten dat het heel zwakke spoor toont van het midden naar boven rechts, en een opname van 10m gevolgd op die asteroïde.

    Details onderaan de foto’s.

    #14302
    KeesScherer
    Participant

    Knappe opname(n) ! Ik kan alleen geen chocola maken van de stersporen in de asteroide gevolgde opname. Het zijn 10×60 seconden en ik zie 8 streep-stersporen, maar ook 2 streep-stersporen? EDIT: er is een pauze tussen de 8 en de laatste 2 sporen…….

    #14307
    Vandenbulcke
    Participant

    Hm, dat was inderdaad een breinbreker!  Ik kan alleen maar zeggen  dat ik 10 opnamen heb, gevolgd op de asteroïde en ik heb ze nu eerst nog eens volgens verschillende methoden samengevoegd, zowel in MaximDL als in ImagesPlus en ik kwam steeds een gelijkaardig resultaat uit!?  Ik denk nu gevonden te hebben waarom.  Beelden 1 en 2 zijn vlak na elkaar genomen.  Tussen beeld 2 en 3 zit er echter 2à3 minuten interval, ik denk dat ik het imagen even gestopt heb om één of andere reden, ik weet het niet meer. De andere beelden zijn dan wel weer opeenvolgend genomen.  Als ik alleen de 8 laatste opnamen  stapel, klopt het wel mooi.  Dus er zat een interval tussen beeld 2 en 3, hopelijk kan je nu van je chocola genieten ;-)

    Geert

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top