Astrofotografie in Nieuw-Zeeland

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Groenewold
    Participant

In dit topic wil ik mijn (hopelijk succesvolle) opnames en algemene indrukken plaatsen van mijn tijd in Nieuw-Zeeland. Als alles een beetje wil vlotten (ongelooflijk wat een papierwerk en vertragingen je tegenkomt), dan zitten we vanaf Augustus in Christchurch. Nabij Christchurch heb ik een sterrenwacht gevonden, met een actieve vereniging en apparatuur om opnames mee te mogen maken. Ik heb besloten mijn spullen niet mee te nemen, behalve mijn Canon 6Da.

Het gaat om de Canterbury Astronomical Society (website is nogal leeg) iets buiten Christchurch. Ik heb contact gehad met de “president” en kreeg het volgende enthousiaste antwoord;

“We have several members who are keen astrophotographers, and yes we do have some very nice gear for astrophotography, including an RCX400, 16″ which is well set up with guider, maxim dl, PEC correction, 60Da, and a warm control room, plus other mounts for wide field and another C11 we are still setting up, a 12″ LX200 and a skywatcher 120ED refractor.

So yes, you would be very welcome to join the society and use the gear! We are quite an active society, with good monthly speakers, regular outreach, beginners courses, practical astronomy talks, and regular members nights at the observatory.

You can sign up on-line through our website.”

• 4 people like this.

KeesScherer
    Participant

Wat een slimme aanpak Vincent! Ben heel beniewd naar de Canterbury Tales….

• 1 person likes this.

Theunissen
    Keymaster

Hele slimme aanpak. Ik denk dat SN iets meer dan alleen een topic gaat faciliteren … Southern Sky Adventures verdient iets mooi’s toch?

• 1 person likes this.

Groenewold
    Participant

Dank Kees en Marc! De hele trip ernaartoe moet nu nog wel lukken natuurlijk, maar we kruipen dichterbij. Zodra ik daar gesettled ben en een keer een sessie daar meemaak, dan pas zou ik er echt energie in steken. 🙂 Ik zit ook te denken aan een videootje of wat zo nu en dan, niet als vlog maar meer als “ter lering en vermaak”.

• 1 person likes this.

van Overzee
    Participant

Oeff Chaucer wist toch niet van het bestaan van New Zealand.

Trouwens veel succes met de onderneming!

• 2 people like this.

Groenewold
    Participant

Follow-up van de beste man; “Weather is the usual challenge, but we do get a few good nights most weeks. Seeing is usually pretty average, but we sometimes get good nights. We also have a good set of 2″ narrow band filters for moonlit nights (UHC Ha Hb OIII SII).”

Als dat klopt noem ik dat niet een challenge.. een paar nachten bijna wekelijks? Ik zal maar niet zeggen dat ik een paar nachten per 2 maanden gewend ben. Nog steeds lijkt het daar wel redelijk onstuimig, maar ik vind alles best.

KeesScherer
    Participant

Je kan alvast beginnen met bijhouden.

• 1 person likes this.

Groenewold
    Participant

Indeed, die stond al in de bookmarks. Ben langzaamaan de computer aan het voorbereiden. 🙂

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)

You need to log in or to reply to this topic.