C/2020 F3 Neowise 20 juli 2020

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

InFINNity Deck
    Participant

Het is ongelofelijk, maar afgelopen nacht waren er net twee gaatjes in de bewolking: de eerste om scherp te stellen, de tweede om de subs te schieten, dus bij deze wederom een Neowise foto (als het vervelend begint te worden, dan hoor ik het wel ;-)).

Het begin van tweede gaatje was niet volledig helder, zat nog een flinke sluier in waardoor de lums mislukten, de RGB gingen wel goed en waren net op tijd klaar voordat de hemel weer dicht trok. Ik had tijdens het schieten van de RGB subs (12 x 5s per kleur) alvast een nieuwe serie lums aangemaakt om achter de blauwe subs aan te schieten, maar daar lukte zelfs de eerste niet van. Dan maar zonder luminance, evengoed weer een prima plaat naar mijn mening.

Met een beetje mazzel komt er vanavond weer één bij. 🙂

Nicolàs

• 2 people like this.

van Overzee
    Participant

Helemaal niet! Gisterenavond ben ik ook nog druk bezig geweest. Met het blote oog is de komeet moeilijk te zien. Maar in de verrekijker was het een schitterend gezicht. Ik had net de Star Adventurer op gesteld, helaas kwam toen de bewolking opzetten.

Vanavond nieuwe poging, heb een donkere plek gevonden bij ons in de buurt, geen lantaarnpalen. Hopen dat het helder wordt!

Trouwens hoe heb je de komeet gestackt?

• This reply was modified 2 weeks ago by  van Overzee.

InFINNity Deck
    Participant

Hoi Hans,

stacking heb ik gedaan met Deep Sky Stacker. Je kan daarin de komeet markeren e de rest gaat dan vanzelf. Doordat mijn montering uit zichzelf de komeet volgt, maak ik daar geen gebruik van, het gaat dan zonder ook prima (scheelt weer een paar klikken).

Succes vanavond!

Nicolàs

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You need to log in or to reply to this topic.