C/2020 F3 NEOWISE in de nacht van 30 op 31 juli 2020 met APP 1.083 bèta

• This topic contains 1 voice and has 0 replies.
Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author

InFINNity Deck
    Participant

Eergisteravond wederom Neowise op de plaat gezet, met dezelfde instellingen als de dag ervoor. Inmiddels heeft @bula de eerste bèta-versie van APP 1.083 uitgebracht met daarin de mogelijkheid kometen te stacken. Het was even zoeken hoe het werkt, maar dat was gelukkig op het APP-forum goed omschreven. Dus de data maar eens op de oude manier verwerkt en met APP, met bijgaande resultaten. De eerste plaat is met DSS, de tweede met APP.

Het vergelijk is niet helemaal eerlijk: in DSS had ik niet de moeite genomen de komeet aan te wijzen en dus laten de star-trails de kwaliteit van het tracken door de montering zien. Evenmin had ik mijzelf de tijd gegund uit te zoeken hoe ik in DSS flats en darks kon toepassen, de masters die ik in APP gemaakt had, werden in ieder geval niet geaccepteerd. In APP is dit een tweede natuur geworden en dus is dat daar wel gedaan. Bij mijn eerste Neowise foto’s waren de belichtingstijden nog dermate kort dat het effect ervan minimaal zou zijn geweest, maar bij de huidige 20s opnamen is dat wel anders.

De APP versie is de eerste bèta, er volgt nog een tweede waarbij ook de sterren scherp zullen zijn. Het fuzzy object boven de kern is NGC4314.

Nicolàs

• 1 person likes this.
Viewing 1 post (of 1 total)

You need to log in or to reply to this topic.