Combineren van RGB data van Canon 6D en QHY16200

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Meedenkers gevraagd: Wat is de beste methode om RGB data van 2 verschillende camera’s te combineren? Ik heb zo’n 15 uur RGB van de CCD en zo’n 14 uur RGB van de Canon 6Da. Mijn methode is nu om de 2 stacks te registreren en achtergrond+kleurcalibratie te doen. Dan meet ik de achtergrond ADU waarde van de stacks en gebruik Pixelmath voor het combineren. In dit geval wil ik zwakke stelsels beter zichtbaar maken en gebruik een optelling. In rekenvoorbeeld: achtergrond ADU 6Da=3456, van CCD=423. De berekening wordt dan: Resultaat=6Da/8.17+CCD.

Screenprint laat van links naar rechts zien: De CCD stack, De 6Da stack, De optelling.

Theunissen
    Keymaster

Heb je al geprobeerd om één APP stack te maken met de verschillende optiek optie aangevinkt?

KeesScherer
    Participant

Heb je al geprobeerd om één APP stack te maken met de verschillende optiek optie aangevinkt?

Nee, hoe zou dat in zijn werk gaan? (De optiek is dezelfde in dit geval). Ik heb al 2 RGB stacks, Voor de CCD data ga ik uit van 3 stacks, R,G, en B en voor de Canon 6Da data heb ik 1 RGB stack.

Groenewold
    Moderator

Volgens mij is de optiek in dit geval dan niet hetzelfde, zoals dit dan door APP begrepen wordt. Het hele systeem is verschillend, dus in feite moet je dan die optie wel aanvinken. Als ik het goed begrijp maak je eerst de RGB stacks en daarna de combinatie met die optie aan.

KeesScherer
    Participant

Volgens mij is de optiek in dit geval dan niet hetzelfde, zoals dit dan door APP begrepen wordt. Het hele systeem is verschillend, dus in feite moet je dan die optie wel aanvinken. Als ik het goed begrijp maak je eerst de RGB stacks en daarna de combinatie met die optie aan.

Oh, OK ik ga die optie proberen, dank voor het meedenken Marc en Vincent.

• 1 person likes this.

KeesScherer
    Participant

De combinatie in APP lukt wel, maar de enige opties voor de “stack” zijn “Median” of “Average”. En ik wil juist de achtergrond versterken met het optellen van beide stacks.

Groenewold
    Moderator

Mmm, en dat gebeurt dus niet juist doordat je simpelweg meer data bij elkaar hebt? Ik denk dat we @bula hier even bij nodig hebben.

KeesScherer
    Participant

Mmm, en dat gebeurt dus niet juist doordat je simpelweg meer data bij elkaar hebt? Ik denk dat we @bula hier even bij nodig hebben.

Ik denk dat Bula dit niet heeft voorzien. De Pixelmath optelling werkt trouwens goed hoor.

Groenewold
    Moderator

Wat, overigens, als je deze APP stacks met PixelMath combineert. Wellicht zijn de APP stacks iets beter en krijg je dan ook al betere kwaliteit?

KeesScherer
    Participant

Wat, overigens, als je deze APP stacks met PixelMath combineert. Wellicht zijn de APP stacks iets beter en krijg je dan ook al betere kwaliteit?

Dit zijn twee APP stacks die ik met Pixelmath Combineer, dus dat doe ik al. (Ik vervang alleen de lange bestandsnaam die APP geeft door een korte)

• 1 person likes this.

KeesScherer
    Participant

Ik denk dat Bula dit niet heeft voorzien. De Pixelmath optelling werkt trouwens goed hoor.

Dat was een fout vermoeden, ik vond op het APP forum het antwoord; Eerst alle subs calibreren en saven. (6Da subs met bijbehorende flats, darks en bias en hetzelfde voor de CCD subs. ) Dan alles samen registreren en stacken.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)

You need to log in or to reply to this topic.