Cygnus 48 Paneel mozaiek

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Cygnus 48 Paneel mozaiek

Tagged: , ,

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 105 total)
  • Author
    Posts
  • #15845
    Theunissen
    Participant

    Ja, wederom een prachtig resultaat, hoe zit het eigenlijk met de fase van RGB toevoegen? Ieder Hα paneel combineren met RGB en dan APP pas echt aan het werk zetten @bula ? Ik kan me voorstellen dat APP dan echt de grenzen van het interne geheugen en schijfcapaciteit gaat opzoeken?

    #15846
    KeesScherer
    Participant

    Ja, wederom een prachtig resultaat, hoe zit het eigenlijk met de fase van RGB toevoegen? Ieder Hα paneel combineren met RGB  ?

    Inderdaad, ik ben de laatste tijd helemaal los aan het gaan met Ha. En dat heeft veel te maken met maanlicht natuurlijk en ik vind Ha opnamen zelf prachtig. Ik ga eerst proberen om alleen B toe te voegen.

    #15848
    Haverkamp
    Participant

    Ja, wederom een prachtig resultaat, hoe zit het eigenlijk met de fase van RGB toevoegen? Ieder Hα paneel combineren met RGB en dan APP pas echt aan het werk zetten @bula ? Ik kan me voorstellen dat APP dan echt de grenzen van het interne geheugen en schijfcapaciteit gaat opzoeken?

    Goede vraag. je wilt dan zowel de Ha alswel de RGB panelen allemaal in 1 keer met elkaar registreren ;-) Dan heb je de garantie dat de 2 lagen ook met elkaar overeenkomen. Zo heb ik de 2 HaRGBs van Yves in APP gemaakt voordat de BETA groep begon.

    Maar voor het werk wat Kees doet ;-)  moet ik snel een flinke upgrade gaan doen aan de mosaic algo’s. (Staat al op papier om dit nog handiger en efficienter aan te pakken). Wei Hao heeft ook een enorm mosaic liggen, een 360 graden cirkel van de melkweg, die hebben jullie denk ik zien langskomen. Ook iets van 40 panelen, maar dan dus widefield… dat heeft echt een upgrade nodig om de registratie helemaal goed te krijgen.

    #15881
    KeesScherer
    Participant

    Dit is een strook van 16 panelen met een ongebruikelijke uitsnede met 2 hoofd-“attrakties” in de Zwaan. In deze versie nog slechts 1 light (15 minuten 6nm Ha) per paneel. Upload op 25% resolutie. Het volledige mozaiek is vierkant en “rechtop” gezet wort dit de linker-zijkant.

    #15883
    Theunissen
    Participant

    Prachtig Kees, ik ben benieuwd waar de grens ligt …

    #15891
    Groenewold
    Participant

    He verdorie, ik had net m’n kaak laten maken, ligt tie weer op de grond.

    #15893
    KeesScherer
    Participant

    Prachtig Kees, ik ben benieuwd waar de grens ligt …

    Ik kan je vertellen waar ongeveer de grens ligt, bij 35 panelen. Daarboven treden nog registratiefouten op. Ik ben begonnen aan plan B, het maken van 3×3 secties (met 3 lights per paneel). vervolgens kan je dan de verschillende 3×3 secties aan elkaar mozaieken., althans dat gaat goed tot maximaal 3 van die secties want nummer 4 wil niet meer registreren. Er was 15% paneeloverlap en dat loopt dan natuurlijk relatief terug tot 5% dus nu ga ik plan C onderzoeken, het maken van 9×9 met een overlap van een complete paneelbreedte.

    #15954
    van der Hoeven
    Participant

    Op wat voor resolutie maak je de opnamen (“/pix?). Ik heb zelf inmiddels nog zo’n 23 uur data rondom sadr die volgens mij hier goed bij zou passen…  Als je het leuk zou vinden hoor ik het wel :)

    #15958
    Theunissen
    Participant

    Ik zou het in ieder geval toejuichen!

    #15959
    KeesScherer
    Participant

    Op wat voor resolutie maak je de opnamen (“/pix?). Ik heb zelf inmiddels nog zo’n 23 uur data rondom sadr die volgens mij hier goed bij zou passen… Als je het leuk zou vinden hoor ik het wel 

    De combinatie Esprit 100/550 en QHY16200 met 6 mu pixels geeft 2.25 boogseconden per pixel afbeeldingsmaatstaf. Combineren lijkt mij leuk! P.S. Ik ben zelf bij verrast over de resultaten met 1×15 minuten sub per paneel, ook op 100% schaal.

    #15963
    KeesScherer
    Participant

    Soms gaat het helemaal mis met het samenvoegen van panelen en is het resultaat ineens kunst geworden. Dit is zo’n kaleidoscopische strook van 18 panelen.

    #15964
    Groenewold
    Participant

    Je zou dit ook een feature in APP kunnen maken. :) En dan printen op aluminium, heul groot!

    #15966
    KeesScherer
    Participant

    O het is al een feature in APP Vincent! Het heet “Dynamic Distortion Correction” en wanneer je dat aan laat staan bij het samenvoegen van al samengevoegde secties (bent u er nog?) dan is het resultaat heel dynamisch vervormd. Bijgaand zoals het gaat met dat vinkje uitgezet. (NIET pixelpeepen, dit is een sterk verkleinde upload)

    #15967
    Haverkamp
    Participant

    Een waar kunstwerk is dit, waar zie je dit nou ;-) ?

    Zonder dollen, zoiets ontstaat als de multiple view algortimes toewerken naar een niet stabiele oplossing. Ik weet inmiddels (volgens mij) hoe ik de juiste beperkingen kan opleggen in de algebra zodat deze parameter instabiliteiten niet gebeuren. Het is een van de zaken die verbeterd gaan worden zodra ik de mosaic algoritmes heb “verbouwd”. Het zal wel even duren ivm hogere prioriteiten op dit moment. Maar komt zeker ;-)

    #15970
    KeesScherer
    Participant

    Mijn aanpak heeft wat toelichting nodig. Ik maak 3×3 secties waarbij ik meerdere lights per paneel gebruik. Zo’n sectie is dan gekalibreerd en ik probeer om hiermee een groter geheel te maken. Zo zie je hierboven sectie C+D waarbij APP voor het mozaieken maar 2 “lights” aan elkaar hoeft te monteren.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 105 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top