Cygnus 70 paneel Gigapixel APP mozaiek in Ha

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Cygnus 70 paneel Gigapixel APP mozaiek in Ha

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #17034
    KeesScherer
    Participant

    Ik zou hem stiekem ook wel hier aan de muur willen hebben. Is voor mij ook wel een mijlpaal dit  (Ik betaal graag de kosten die nodig zijn). Mooi ook om later op terug te kijken, de eerste 50+ panel mosaic in APP die met de nieuwe wiskunde volledig goed gaat… zo zal ik deze plaat zeker herinneren. Heb je de volledige TIFF naar whitewall gestuurd of een kleinere versie? groet, Mabula

    Ik heb de scale 0.5 Tiff versie gebruikt die jij ook hebt Mabula. Ga gerust je gang (zoals je weet zijn al mijn foto’s public domain ) de astrobin versie is ook de scale 0.5 versie.

    #17036
    Theunissen
    Participant

    Dank ook aan Marc voor het uploaden!

    Graag gedaan, ziet er erg goed uit!

    #18512
    KeesScherer
    Participant

    En een half jaar later ook nog Photographing Space Image of the Week. Wanneer er ooit een versie van APP uitkomt die mijn Orion 72 paneel mozaiek kan maken zonder “dambord” struktuur dan zou ik daatr ook mee verder kunnen. Zou jammer zijn van die 74 uur H alpha die nu op de plank ligt.

    #18513
    Theunissen
    Participant

    Wanneer er ooit een versie van APP uitkomt die mijn Orion 72 paneel mozaiek kan maken zonder “dambord” struktuur dan zou ik daar ook mee verder kunnen.

    Ik dacht dat de vraag “wanneer” niet “of” is?

    #18514
    KeesScherer
    Participant

    Wanneer er ooit een versie van APP uitkomt die mijn Orion 72 paneel mozaiek kan maken zonder “dambord” struktuur dan zou ik daar ook mee verder kunnen.

    Ik dacht dat de vraag “wanneer” niet “of” is?

    Dat is toch wat ik schreef? (wanneer)

    #22412
    KeesScherer
    Participant

    AstroPixelProcessor versie 1.075 is verschenen. Bij het testen probeer ik altijd even een paar mozaieken en zodoende ontdek je dan b.v. weer nieuwe patronen zoals deze donkere strukturen in dit o zo bekende stuk zomerhemel.

    #22413
    Theunissen
    Participant

    Is dat (mega) mosaic probleem nu opgelost?

    Bij het testen probeer ik altijd even een paar mozaieken en zodoende ontdek je dan b.v. weer nieuwe patronen zoals deze donkere strukturen in dit o zo bekende stuk zomerhemel.

    Dus in voorafgaande versies waren deze structuren niet zichtbaar?

    #22414
    KeesScherer
    Participant

    Is dat (mega) mosaic probleem nu opgelost?

    Dus in voorafgaande versies waren deze structuren niet zichtbaar?

    Nee, het dambordprobleem in het Orion mozaiek bestaat nog. Bij elke APP update kijk ik even of het Cygnus mozaiek er nog hetzelfde uitkomt (zonder dambord) en dan maak ik, met dezelfde instellingen weer een deel van het orion mozaiek. helaas zonder succes nog.

    Deze donkere structuren die de grote boog maken vielen mij nu (pas) op, maar ze zijn er natuurlijk altijd geweest. Kwestie van uitsnede en oriëntatie…

    #22420
    Groenewold
    Participant

    Ik zal Mabula nog eens aan zijn jasje trekken

    #22421
    Groenewold
    Participant

    Ok, je moet wachten op LNC2. LOL Dat is duidelijk nog geen prioriteit, meer overlap zou hebben geholpen maar daar heb je nu niks aan.

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top