De Perseiden in Portugal

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author

Theunissen
    Keymaster

Inderdaad, je stacked met DSS (hoe kon ik dit vergeten?), ik zal even uitzoeken wat de optimale parameters zijn in/met PI.

KeesScherer
    Participant

Experiment met een stack van 80×120 seconden iso1600 Canon 5DmkII+EF24mm f1.4 op f4 van 12 augustus. In zo’n stack die dan ook nog met de “maximum” setting van DeepSkyStacker gemaakt is zie je alles wat de pixels maar hebben geproduceerd (na  de calibratie met darks, flats en bias) De hotpixels trekken hun baantje vanwege de niet optimale pool-uitlijning, de afwijkende sterren in de hoeken worden vervormde strepen en vlekken, maar, en daar gaat het in dit geval om, we zien ook de meteoren en de satellietsporen. En dat gaat beter wanneer we een inverse grijsschaal foto ervan maken en met curves de contrasten aanpassen. Ik tel 9 Perseiden en verder satellietsporen.. (Dit is ook een mooie manier om planetoiden zichtbaar te krijgen bij telescoopfoto’s, die maken dan een streepje)

• 2 people like this.

KeesScherer
    Participant

Kiek dan toch es 🙂 : http://www.astrobin.com/259574/

• 2 people like this.

Theunissen
    Keymaster

Gelukkig heb je ruimte genoeg voor een prijzenkast, gefeliciteerd!

• 1 person likes this.

Groenewold
    Participant

Cool! Astrobin POD zegt mij toch altijd meer dan Flickr. Vast geheel onterecht. 🙂 Gefeliciteerd!

• 1 person likes this.

KeesScherer
    Participant

Ik weet niet of dat onterecht is, Astrobin is natuurlijk een puur astronomische site en met Flick Explore bereik je ook mensen die normaal niet naar astro foto’s kijken en dat heeft toch iets extra’s. Met deze foto is dat vergelijk goed te maken door naar het aantal views te kijken,

20 augustus 2016 06:45 : Astrobin: 292 views en Flickr: 12262 views……..

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)

You need to log in or to reply to this topic.