Drukte rond M31

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author

Theunissen
    Keymaster

maar vandaag staat er plotseling een link naar het reglement midden op de pagina. Dat reglement heeft de datum, hou je vast: 17 oktober….

Anti-dateren … oude truc 🙂

Verstraaten
    Participant

Hij moet ook 300 dpi worden aangeleverd. Print media menskes zijn te lui om ‘t om te zetten. Een pixel is een pixel, als ze daar iets op 300 dpi mee willen doen is dat hun probleem.
    D’r staat trouwens niets over bij dat je bij inzending van alle rechten op het beeld afstand doet. Dat zie je ook regelmatig voorbijkomen. Een pluspuntje hier dus.

• 2 people like this.

KeesScherer
    Participant

Onderzoek naar wat er precies te zien is op 1 van de 223 opnamen gebruikt voor deze foto is te vinden in:het artikel hier op SN:”Satellietsporen identificeren met het voorbeeld van een ontplofte 2e trap van een Delta raket” en op Flickr.

van der Hoeven
    Participant

Het idee was om gewoon leuk een fotowedstrijd te organiseren om de astrofotografie in Nederland wat te promoten en een ‘smoel’ te geven op het Gala voor de sterrenkunde. Vervolgens ontstaan er gigantische discussies over alle mogelijke details. Sommige zeer terecht, maar sommige ook wel wat zeurderig (persoonlijke mening, en dan heb ik het niet direct over hier op het forum voor de duidelijkheid). Natuurlijk zullen er dingen zijn die niet helemaal kloppen en zijn niet alle regels perfect dichtgetimmerd. Maar daarvoor is dit ook geen ‘astrophotographer of the year’ of iets dergelijks wat veel groter is opgezet. Ik zou zeggen doe gewoon lekker mee als je bij het gala wilt/kunt zijn. De rechten blijven gewoon van de fotograaf en het is vooral een stukje promotie van de astrofotografie o.a. via de zenit en de New Scientist. Dat zouden we toch met elkaar leuk moeten kunnen doen. Maar laten we svp geen ellenlange discussies gaan voeren over de kleine lettertjes, dat gebeurt al veel teveel in ons wereldje denk ik af en toe.

Maar dat zijn natuurlijk my 2 cents 🙂 De jurering wordt trouwens geanonimiseerd voor de duidelijkheid, zodat er echt naar de opnamen en de bewerking wordt gekeken. Zo zal ik er ook zeker naar kijken…

KeesScherer
    Participant

Dank voor de reaktie André. Ben je er overigens nog achter gekomen waarom ik geen antwoord op de email gekregen heb?

van der Hoeven
    Participant

Om eerlijk te zijn geen idee. Blijkbaar hebben je opmerkingen wel iets bewerkstelligd. Ik zie de mails niet, dat gaat allemaal via Nova. Had je om een reactie gevraagd? Misschien dat dat verkeerd begrepen is?

KeesScherer
    Participant

Volgens mij is het prima begrepen, maar ik had hier wel een antwoord op verwacht anders dan het uit het niets verschijnen van de wedstrijdvoorwaarden met datum 17 oktober 12:00 uur. Maar ik laat het hierbij.

van der Hoeven
    Participant

Ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat de voorwaarden antwoord waren op je vragen, maar had netjes geweest even te antwoorden. Bedankt voor de feedback!

• 1 person likes this.

InFINNity Deck
    Participant

Even een update over de voortgang en plannen van Elon Musk’s Starlink. Zojuist zijn er weer 60 satellieten gelanceerd. Een interessant artikel in The New York Times, waarin astronomen hun zorgen uiten.

Nicolàs

• 4 people like this.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)

You need to log in or to reply to this topic.