DSS schijnt bij een stack niet te deroteren ?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Sneyers
    Participant

Gisteren deed ik een poging, ondanks het maanlicht, om NGC 2419 (bolhoop) vast te leggen. Ik gebruikte de C11 met een Televue x2,5 dus
    dat is al een 7000 mm. Ik fotografeer met een Nikon D5600, waarbij ik halverwege de opnames de batterij moest wisselen. Ik vermoed dat er
    dan een kleine verdraaiing is gebeurd aan een koppelingsring, want het resultaat was alles behalve goed. Ik doe de guiding via Lacerta Mgen2.
    DSS weigerde eerst, maar toen ik de Raw foto’s omzette naar Tif’s met een kleine aanpassing in het zwarte gedeelte, dan werkte het wel
    maar het resultaat was niet bruikbaar wegens een extreme derotatie.
    Ik heb het dan maar manueel in photoshop herdaan, maar het resultaat was hetzelfde. Zie bijlage.
    Eigenlijk had ik verwacht dat DSS ook zou deroteren, of zou ik een verkeerde instelling genomen hebben ?
    Of zou DSS enkel deroteren als de derotatie door een verkeerde poolster uitlijning wordt veroorzaakt ?
    Dank aan iedereen die hier iets over kwijt kan.
    Francis

Sneyers
    Participant

Ondertussen heb ik het beeld kunnen stacken in drie aparte groepen. Blijkbaar moet er twee keer een
    ongewilde rotatie veroorzaakt zijn, en vermoed tijdens de batterijwisselingen.

• 1 person likes this.

InFINNity Deck
    Participant

Hoi Francis,

knap dat je dit er nog van hebt weten te maken!

Nicolàs

• 1 person likes this.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You need to log in or to reply to this topic.