DWB111 Propellor nevel

Activity Forums Astrofotografie Deepsky DWB111 Propellor nevel

Tagged: ,

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #7058
    van der Hoeven
    Participant

    Gisteren voor het eerst in 8 maanden weer eens een nachtje door kunnen schieten. Ik ben bezig met de propellornevel en heb nu 11×20 minuten H-alpha kunnen schieten met de TMB92SS en de QSI583. Is nog wel wat meer nodig denk ik :)

    #7059
    Groenewold
    Participant

    Na 8 maanden inderdaad en raadt eens wanneer ik op een camping zonder telescoop sta? Juist ja. :) Ik wacht wel 2017 af.

    Schitterend resultaat alvast! Met meer zal je het contrast nog wat kunnen ophalen idd.

    #7063
    Theunissen
    Participant

    Mooie details en mooi om dit object op dezelfde dag als het werk van @keesscherer te zien. Ik vermoed dat dit een kleuren eindresultaat gaat worden?

    #7069
    van der Hoeven
    Participant

    Als er nog wat mooie nachten volgen wel :) Wil ik nog RGB en narrowband gaan schieten.

    #7070
    Theunissen
    Participant

    Ja, je zult mij niet vaak betrappen op “klagen”, maar ik kan mij niet herinneren dat het zo lang zo slecht is geweest. Ik had vanavond plannen maar toch maar weer afgeblazen als ik zie wat er van uit noord/westen overtrekt. Optimist die ik ben, er komt een periode dat we ons geluk niet op kunnen met de heldere nachten :-) …

    #7077
    van der Hoeven
    Participant

    Helemaal met je eens. Toen ik 6 jaar geleden begon schoot ik echt ik weet niet hoe veel opnamen. Soms had je na een weekje een soort van slaapgebrek. De laatste 1,5 jaar kan ik me zo’n periode niet meer herinneren. Schijnt dat El Nino hiervoor ook niet mee werkt :(

    #7078
    Theunissen
    Participant

    Schijnt dat El Nino hiervoor ook niet mee werkt ?

    Dit zou een acceptabele verklaring zijn, geluiden, stemmen die hard op roepen dat dit een structureel effect van de klimaatverandering is, je moet er niet aan denken! Ik heb op SN al meegemaakt dat mensen hun hobby beëindigde wegens het weer in Nederland.

    #7079
    van der Hoeven
    Participant

    Ik kan me dat goed voorstellen. Ik begin het ook een beetje zat te worden af en toe. Moet maar meer gaan reizen denk ik.

    #7082
    KeesScherer
    Participant

    Helemaal met je eens. Toen ik 6 jaar geleden begon schoot ik echt ik weet niet hoe veel opnamen. Soms had je na een weekje een soort van slaapgebrek. De laatste 1,5 jaar kan ik me zo’n periode niet meer herinneren. Schijnt dat El Nino hiervoor ook niet mee werkt ?

    Eeh, heel herkenbaar. Maar dan in mijn huidige situatie, ik heb slaapgebrek door de aanhoudende heldere nachten hier in Portugal, ga nu van 12nm Ha met de Esprit 100 naar 6nm Ha met 200 mm telelens om weer eens wat anders te doen…..

    #7083
    Theunissen
    Participant

    Maar dan in mijn huidige situatie, ik heb slaapgebrek door de aanhoudende heldere nachten hier in Portugal

    Het is verschrikkelijk inderdaad, echt afzien voor je :-) … die heerlijke zomerluchten, je krijgt er gewoon een zomergevoel van !

    #7084
    van der Hoeven
    Participant

    Grrr…. Nog zo’n waarnemer uit het zuiden. Ik word hier zo depressief van :)

    #7089
    Groenewold
    Participant

    Gelukkig merk ik dat ik mij ook prima vermaak met andere hobbies. Maar wat mij persoonlijk wel hoopvol stemt is dat 2015 blijkbaar ook niet top was, terwijl ik dat juist best ok vond (mijn eerste waarneem-jaar). Hopelijk is het dus over een hoogtepunt heen.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top