Early Season NGC7000

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Early Season NGC7000

Tagged: 

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #19358
    Theunissen
    Participant

    Hoe voelde PI :-) … dat was toch alweer een tijd geleden?

    #19359
    Groenewold
    Participant

    Sowieso al een tijd geleden dat ik met astro-spul gewerkt heb, maar ik gebruik altijd een combinatie tot nu toe dus dat was weer heerlijk switchen tussen de 2.

    #19360
    Bus
    Participant

    @theunissen @Groenewold,

    Bedankt voor jullie pogingen op mijn ruwe APP stack. Zoals ik de twee bewerkingen nu zie vindt ik die van Vincent de betere. Maar, zoals Marc al aangaf is met een beetje meer geduld en minder zwaar stretchen vast iets mooiers uit de stack te halen. Wat de reflectie rond de sterren veroorzaakt weet ik eigenlijk niet. Het kan zijn dat er met het astromodificeren (rood filter verwijderd door Dirk van DDW) er clear glass filter voor teruggeplaatst is welke de interne reflectie veroorzaakt. Ik zie dit ook heel erg wanneer ik H-alfa probeer te schieten, waardoor de H-alfa opnames practisch onbruikbaar worden.

    Ik zou het probleem eens kunnen voorleggen aan Dirk van DDW en vragen of hij een idee/oplossing weet.

    Nogmaals bedankt voor jullie input heren.

    Rutger Bus

    #19363
    Groenewold
    Participant

    YES ik heb gewonnen! ;) Ik vermoed zelf inderdaad een reflectie icm een filter. In mijn geval had ik eerst een full spectrum modificatie laten doen en zag het probleem, daarna een extra filter terug laten plaatsen maar dit veranderde het niet. Ik weet niet zeker of dit probleem nog zo groot is, want ik ben intussen van telescoop verandert (kan ook reflectie zijn geweest in de focuser wellicht) en heb niet echt veel goede tests hierop gedaan nog. Het gebruik van bias, darks en flats (die eerste 2 kan je lang gebruiken) zal nog veel schelen, met name de flats.

    #19371
    Theunissen
    Participant

    Zoals ik de twee bewerkingen nu zie vindt ik die van Vincent de betere

    #metoo :-)

    Ik zou het probleem eens kunnen voorleggen aan Dirk van DDW en vragen of hij een idee/oplossing weet.

    Ik zou dit wel doen, dit probleem beïnvloedt de kwaliteit behoorlijk.

    #19385
    Bus
    Participant

    2nd attempt different approach! Iets zachter bewerkt met minder stretching van de ruwe stack.

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top