Eclipse data bewerking

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

van der Hoeven
    Participant

Een bewerking die ik heb gemaakt met mijn eclipse data om de corona te laten zien in zijn volle glorie.

Ik heb de sterren erbij aangegeven die zichtbaar waren (zijn er meer dan 30!) en de grootte van de streamers om een idee van de schaal te geven…

• 4 people like this.

KeesScherer
    Participant

Dat is nog eens een orginele weergave!

Schreurs
    Participant

Inderdaad een originele en mooie opname.

Mvg Paul

Groenewold
    Moderator

Kan je uitleggen hoe je zoveel meer detail je zichtbaar hebt gemaakt? Soort HDR las ik, maar dan anders?

van der Hoeven
    Participant

Ik heb de methode gebruikt die is beschreven door Fred Espenak in het boek Lessons from the Masters. Kortweg komt het er op neer dat je per opname een radial blur opname van de originele opname afhaalt om de details te isoleren en die dan weer vermenigvuldigt met het origineel. Daarna tel je alle opnamen bij elkaar op. Dat werkt behoorlijk goed moet ik zeggen 🙂

Groenewold
    Moderator

Ah, meneer Eclipse. 🙂 En het boek Lessons from the Masters. Een gepensioneerde NASA astrophysicus dus, ik kende hem nog niet (of het boek), nice! En praaaaachtige opname inderdaad, heel origineel.

KeesScherer
    Participant

Espenak kende ik wel, wanneer er een boek of artikel over zonsverduisteringen is dan staat Fred er in. En kijk eens naar  het dorp waar hij woont!

• 1 person likes this.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You need to log in or to reply to this topic.