eindelijk eens een avondje kunnen “relaxen”

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Knarren
    Participant

De laatste tijd heb ik het één en ander aangeschaft zoals dauwlinten, lichtvervuilingsfilter en een Hotech collimator in de hoop om net wat betere data binnen te trekken.

Na weken was het gisterenavond eens helder rond nieuwe maan en wilde ik het allemaal testen…
    hier een (naar mijn gevoel) een volgende stap naar verbetering.
    dit zijn 12 subs van 420 seconden op iso 800 met een canon 600D
    een beter gecollimeerde lxd75 (F5)

Momenteel ben ik aan het wachten op een nieuwe guidescope 80mm F6.9 in de hoop iets strakker te volgen met de andere scopes.

• This topic was modified 3 months ago by  Theunissen.
    • 4 people like this.

Theunissen
    Keymaster

Waar heb je eigenlijk mee gestacked Jochen, is dit al een APP stack of toch nog DSS? De resultaten beginnen te komen!

Knarren
    Participant

Dit is dss nog.

Gisteren wel app geïnstalleerd maar daar moet nog wat tijd in gestoken worden eer deze juist gebruikt gaat worden.

Theunissen
    Keymaster

Je hebt in ieder geval de smaak te pakken. Overigens denk ik dat APP makkelijker is dan DSS, op alle gebieden. En … je begint nu richting optimalisatie te gaan … streven naar rondere sterren enzo, goed bezig!

Knarren
    Participant

Er zit ook veel coma in. En dit is gefocuseerd met de originele focus inrichting. Daar is zeker nog verbetering te vinden. Beste bij beetje, maar het voornaamste is aanwezig… plezier aan de hobby.

Dus moest je nog overbodig materiaal hebben liggen hoor ik het wel 😉.

Theunissen
    Keymaster

Je kunt voor de postprocessing eens experimenteren met het materiaal van Kees (stacks), ik denk dat dit heel zinvol kan zijn, je hebt een voorbeeld erbij hoe het eindresultaat uit kan zien. Stacken met APP stelt feitelijk niets voor, ik zou voor de aardigheid direct de Rosette nevel door APP trekken :-).

Private: Voorbeeld materiaal

• 1 person likes this.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You need to log in or to reply to this topic.