EOS op 2 inch benodigdheden?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Knarren
    Participant

Even voorstellen.

Ik ben Jochen (34)
    en al sinds kind vele slapeloze nachten gehad over het einde van het universum.

Sinds april dit jaar m’n eerste newton (elfje) daarna een LXD75.
    Nu sinds juli een 11cm apo op een HEQ5.
    Visueel vind ik mooi maar fotografie is al vanaf het begin een raadsel maar wel de moeite.

Zo ook gisteren
    Andromeda
    1 shot iso 1600 25 sec.
    via een zoom oculair op de eos

natuurlijk moet ik nog upgraden maar om discussie met m’n vrouw te voorkomen staat dat nu even op een lager pitje ?

de vraag is wel wat ik nu nodig heb om de EOS op de 2 inch te krijgen en hem daarbij ook in focus te krijgen.

Groenewold
    Moderator

Hoi Jochen, welkom nogmaals en je bent op een goede plek voor dit soort advies. Ik denk dat Marc dit zo naar het forum verplaatst. Het forum vindt je bovenaan wanneer je inlogt, vragen als deze zijn heel waardevol en die zetten we dan meestal daarin.

Goed, ik kan je nu niet uigebreidt antwoorden, maar lees eens mijn recente artikeltje door voor de grap (http://www.starry-night.nl/opzetten-van-een-astrofotografische-setup/). Dat geeft wellicht een globaal idee van astrofotografie. je vraag hebben we wat meer details nodig, welke camera heb je precies?

Theunissen
    Keymaster

Consider it done 🙂 .

Knarren
    Participant

Ik zal straks op het werk ? even je artikel nalezen.

wat betreft m’n camera, het is een Canon 400D.

Theunissen
    Keymaster

welke camera heb je precies?

en nog belangrijker, welke APO heb je? Kijk eens in de handleiding of je de backfocus waarde kunt vinden, deze waarde is medebepalend voor je boodschappenlijstje (adapters, eventuele conversieringen en/of focalreducers). De backfocus is de afstand tussen visual back van je telescoop en sensor van je camera waarmee (volledig belichte sensor en) focus nog mogelijk is.

Knarren
    Participant

Helaas geen beschrijving maar wel deze specs.

Theunissen
    Keymaster

Geen merk en type of is dit een soort whitelabel OTA?

Knarren
    Participant

Sorry, een Robtics doublet.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)

You need to log in or to reply to this topic.