Flaming Star WideField

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Bus
    Participant

Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Ongeveer een maand geleden had ik de Sony A6000 + Nikkor 300mm f/4 eens op de Flaming Star nevel gezet. Achteraf bleek dat na ongeveer 30 opnames de focus verloren was gegaan. Hierdoor kon ik 120 opnames zo de prullenbak in vegen. De resterende 30 waren ook niet allemaal helemaal goed getrackt, dus daar bleef ook maar de helft van over. Te weinig dus voor een fatsoenlijk resultaat. Uiteindelijk heb ik besloten om de boel toch maar allemaal te stapelen (inclusief de out=of-focus afbeeldingen en kleine volgfouten) om te zien wat ik er eventueel uit kon peuteren. Hieronder zie je het resultaat…..Uiteraard is dit een WIP-je waarbij ik opnieuw data moet gaan verzamelen…dit keer met mijn ge-guide Star Adventurer, maar ik was verrast dat DSS er nog zo’n redelijke stack van kon maken.

• 1 person likes this.

KeesScherer
    Participant

Heb je dat gedaan n.a.v. deze post Rutger?  Het is natuurlijk het leerzaamst om ook een stack te maken met de goede subs en het verschil te laten zien.

Bus
    Participant

Nee Kees, dit is een opzich staand topic. Ik had met de 15 goede subs gewoonweg te weinig data om ook maar iets van de nevels te kunnen waarnemen.

De instellingen van de camera waren als volgt. ISO800, 60sec, 180 subs ongeveer.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You need to log in or to reply to this topic.