Fotografeer alle Apollo Landingsites, leuk S&T artikel

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Fotografeer alle Apollo Landingsites, leuk S&T artikel

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #7244
    KeesScherer
    Participant

    Een mooie uitdaging, speciaal op deze gedenkwaardige datum (21-juli). Hoeveel detail is vast te leggen met een kleinere telescoop van de landingsplaatsen? Bij het Sky & telescope artikel staan omgevingskaartjes, volgens het artikel is een 10cm kijker met 75x vergroting voldoende voor visuele waarneming. De beste momenten:

    * Apollo 17 en 11: Zes dagen na nieuwe maan.
    * Apollo 16: Zeven dagen na nieuwe maan.
    * Apollo 15: Acht dagen na nieuwe maan.
    * Apollo 12 en 14: Tien dagen na nieuwe maan.

    http://www.skyandtelescope.com/observing/how-to-see-all-six-apollo-moon-landing-sites/

    #7245
    Theunissen
    Participant

    Iedereen die ooit is begonnen met maanfotografie heeft zich dit afgevraagd. Niets voor jou, een leuke collage?

    #7250
    KeesScherer
    Participant

    Niet echt, ik heb niet de juiste camera om dit goed te kunnen doen. Maar het staat wel op mijn todo lijstje om uit te voeren met de MAK127 wanneer ik de 2e montering (GM2000 HPS) met grotere telescoop heb.

    #7251
    Groenewold
    Participant

    Zou mijn niet meer in gebruik zijnde 102mm/1000mm refractor dit kunnen? Heeft wel last van abberatie, dus vraag mij af of dat sowieso geen soepje wordt.

    #7260
    KeesScherer
    Participant

    Zou mijn niet meer in gebruik zijnde 102mm/1000mm refractor dit kunnen? Heeft wel last van abberatie, dus vraag mij af of dat sowieso geen soepje wordt.

    Dat moet kunnen, het gaat niet om mooi, maar of je e.e.a. zichtbaar weet te maken. Give it a go zou ik zeggen!

    #7261
    Groenewold
    Participant

    Nee precies, met alleen een hint zou ik al heel blij zijn. Leuk, kan die weer eens uit het stof. :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top