Galactic Core (Met 40mm pancake lens)

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Galactic Core (Met 40mm pancake lens)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #6500
    KeesScherer
    Participant

    Doel is het maken van een meer-paneel overzicht van de melkwegkern met Canon 700Da gekoeld met 40mm pancake lens.

    Tsja, en nu wil ik natuurlijk nog een paneel “links” en “rechts” hiervan erbij hebben om dit overzicht van de Galactische kern compleet te maken. (61×60 seconden iso 1600, 40mm f2.8 pancake lens op Canon 700Da met gekoelde sensor op -10C. AZ-EQ5GT, geen guiding)

    #6502
    KeesScherer
    Participant

    De kracht van Pixinsight’s DBE funktie is het best te zien bij opnamen met enorme gradient zoals deze met 40mm lens(op APS-C, dus 64mm effectief).

    #6505
    KeesScherer
    Participant

    Paneel B van “The Galactic Core”. Voor de zekerheid als centrum de Lagoon nebula genomen voor het geval het matchen met paneel A een probleem zou worden. Van links naar rechts zien we de volgende nevels: Eagle, Omega, Trifid, Lagoon, NGC6357 (Nog geen naam, voorstel was de Madokami nebula) en tenslotte de Cat’s paw nebula. De rechtsbovenhoek van deze opname kwam maximaal 11 graden boven de horizon! Van de 180 opnamen van 60 seconden heb ik de beste (hoogste) 61 gebruikt. (Primalucelab Canon 700Da Cooled op -10 C sensortemp. met Canon 40mm pancake lens f2.8 op f4.0.

    #6507
    Theunissen
    Participant

    Ik zal grote weergave van images nog aanpassen, gelijk formaat als op de homepage.

    #6520
    KeesScherer
    Participant

    Is dit lui? Ja dit is lui….. Countdowntimer is begonnen, om 23:00 begint een serie van 88x 120 seconden f4.0 iso 1600 met M11 als centrum en morgenochtend kijken we wat ervan geworden is. Kans op bewolking…we zien wel

    #6521
    Theunissen
    Participant

    Je weet zeker dat er geen regen valt?

    #6522
    Theunissen
    Participant

    Na enig nachtwerk, al was het maar om de spannende wedstrijd Belgie-Wales te doen vergeten, is zoals je ziet, de bug van de kleine weergave van images in Topics opgelost.

    #6528
    KeesScherer
    Participant

    Regen? Die moet ik kunstmatig maken met sproeiers en het beregeningssysteem. gelukkig al het water uit eigen bronnen en de pompen op zonne-energie :-)

    #6529
    KeesScherer
    Participant

    He, dat is raar? Ik kan geen “like” doen binnen het forumgedeelte!

    #6531
    Groenewold
    Participant

    Ik zit even scheef te kijken naar je opstelling, maar wat is nu de camera? :) Echt schitterend projectje dit, ik heb er nooit echt aan gedacht om zo wide-field te gaan, maar hier krijg je toch wel de smaak van te pakken.

    #6533
    KeesScherer
    Participant

    Ben even naar buiten gegaan voor een foto. Hier zie je de camera van de voorzijde, de andere foto laat het koelgedeelte zien. Dit projectje is echt leuk voor tussendoor, de beeldhoek is prachtig voor stukken melkweg en in de loop van de tijd groeit je mozaiekje. Instellen op de goto kan gewoon wanneer het nog licht is en laat maar snorren. Bewolking? Jammer maar geen ramp.

    #6534
    Groenewold
    Participant

    Ahhh, dat ziet er tof uit zeg. Nu snap ik de pancake-lens. :)

    #6544
    Theunissen
    Participant

    Zat er bruikbaar materiaal tussen Kees? Is dit overigens niet de goedkoopste lens van Canon (waarmee ik wil zeggen … het mag ook een keer wat minder kosten :-) … om prachtige resultaten te bereiken).

    #6545
    KeesScherer
    Participant

    Ja, een Scutum stuk melkweg. De Pancake lens is inderdaad goedkoop, en vreemd genoeg erg scherp. Op f2.8 al bijna tot in de hoeken. Maar ik diafragmeer toch tot f4.0.

    #6739
    Musquetier
    Participant

    Ik heb zelf deze lens ook en vorig jaar in de Dordogne gebruikt om een sterrenhemel en een melkweg timelapse te maken. Werkte prima zeker als overweegt hoe goedkoop deze lens is!!!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top