guider geeft geen beeld…

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires guider geeft geen beeld…

Tagged: 

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #13488
    Knarren
    Participant

    Zojuist m’n guider binnen gekregen

    een Orion starshoot autoguider, geïnstaleerd op de manier waarop dit hoort.
    echter krijg ik wit beeld te zien terwijl de camera naast de pc ligt om te proberen.

    nu moet ik de software als eerst installeren dan de drivers en dan de cam insteken… vervolgens zou windows een venster openen met hardware wizard… helaas zie ik die ook niet komen, niet wetende of dit het probleem is.

    in de hoop dat hier iemand mij kan helpen

    #13493
    Groenewold
    Participant

    Stomme vraag, maar heb je de guider niet open liggen terwijl het vrij licht is?

    edit: En ik zou PHD2 eens downloaden, die is veel recenter.

    #13494
    Theunissen
    Participant

    Zo te zien (aan de screenshot), heb je wel degelijk verbinding, en een volledig overbelicht image (2s). Zet de belichting tijd eens op een veel kortere tijd, microseconden.

    #13497
    Knarren
    Participant

    helemaal waar ik dacht dat het ook aan de secondes lag echter zijn de seconden instellingen van beeldverversing.

    maar het is idd overbelichting. er was nog een klein gaatje over en dat is schijnbaar genoeg.

    nou 2 uur gezocht en binnen een paar seconden opgelost… dank jullie.

    :-)

    #13499
    Knarren
    Participant

    Is er toevallig ook nog iemand die in de wetenschap is welke mount ik moet aangeven?

    ACCOM

    GPINT 3BC

    GPINT 378

    GPINT 278

    On-camera

    Betreft een HEQ5

    #13501
    Theunissen
    Participant

    Ik zou eerst even PHD2 updaten:

    http://openphdguiding.org/

    #13514
    KeesScherer
    Participant

    Is er toevallig ook nog iemand die in de wetenschap is welke mount ik moet aangeven? 

    On camera.  Ik dacht dat ik dat allemaal had uitgelegd in dit snelstart artikel, heb je dat gelezen?

    #13541
    Knarren
    Participant

    Nee die had ik nog niet gelezen…

    Waarschijnlijk over het hoofd gezien

    Ik ga ‘m vanavond even erbij nemen.

    Bedankt.

    #13548
    Knarren
    Participant

    Nou dank dank dank.

    ik heb de hele uitleg nagekeken en op 2 kleine aanpassingen is het gewoon gelukt.

    Ben gewoon even aan het checken geweest met 300 seconden. De 1e frame (tijdens calibratie) is een ramp maar de andere 5 x 300 sec zijn haarscherp!!!

    Wel valt hij vaker op alarm… Maar is tot nu toe niet terug te zien op de frames (Let wel het is f7).

    Hier de curve als bijlage.

    #13552
    Theunissen
    Participant

    De 1e frame (tijdens calibratie) is een ramp maar de andere 5 x 300 sec zijn haarscherp!!!

    Tijdens de calibratie beweegt PHD2 de montering (om te kunnen calibreren), dus dit is normaal.

    #13553
    Groenewold
    Participant

    Weet je zeker dat het scherp is? Zal liggen aan de sensor en telescoop combinatie, maar je wilt liever dat de grafiek niet dusdanig op en neer springt. 6 arcseconds is nog erg veel, je zou eens de guiding assistent moeten proberen in het menu van PHD2, die geeft ook een aanwijzing of je pool uitlijning in orde is. Overigens zou ik gaan guiden op 3 seconden per frame, 1 seconde is te kort en je guider gaat dan corrigeren op de onrust van de lucht en dat wil je niet.

    #13555
    Theunissen
    Participant

    En, alhoewel dit een discussie is i.c.m. guiding, PEC (via de handcontroller) in te regelen.

    #13556
    Groenewold
    Participant

    Zou ik niet mee beginnen inderdaad. ;) Dit lijkt meer op iets anders dan PEC.

    #13558
    Knarren
    Participant

    Heb deze idd vergeten om hem naar 2 of 3 seconden te zetten omdat ik even in focus wilde komen.

    Wat betreft de arcseconds ga ik eens aanpassen en proberen, zo ook de guiding assistent.

    En of ik zeker weet of het haar scherp is… tsja laat mezelf corigeren.

    Het is een wereld van verschil!

    Dit zijn 3 frames. Dwz ik heb gewoon even alles aangezet en na “temptation island” weer gaan kijken (Sorry voor de programma keuze :-D)

    #13568
    KeesScherer
    Participant

    Mooi dat het beter gaat nu! Zal nooit in 1 keer of 2 keer perfect gaan, maar gaat de goede kant op. Inderdaad, wat Vincent zegt, de guidecamera belichting naar 3 seconden is stap 1. verder zie je de guide fout niet omdat de hoofd telescoop/camera scherpstelling niet goed genoeg is. Bij scherpere sterbeelden zal je wel de fout terugzien.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top