H-alfa opnames bewerken en stacken met APP

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Bus
    Participant

Is er iemand die een link heeft, of mij kan vertellen hoe ik het beste mijn DSLR H-alfa opnames met APP kan bewerken???

Ik heb momenteel een setje H-alfa opnames (mijn first lights met de nieuwe montering en kijker) van NGC7000 (makkelijke beginnen) die ik graag op een goede manier wil bewerken met APP.

Dus mocht je zo snel een goede methode weten wijs mij dan alstublieft de weg 😉

Met vriendelijke groeten,

Rutger Bus

KeesScherer
    Participant

Ik zou net zo stacken als met RGB en dan daarna het Rode kanaal eruit halen.

Theunissen
    Keymaster

En ik heb in dit topic alle instructie video’s verzameld. In afwachting van de handleiding 🙂 …

http://www.starry-night.nl/groups/astro-pixel-processor-beta/forum/topic/app-instruction-videos-c-sara-wager/

Waarschijnlijk heb je aan deze 2 tuts het meest:

• 1 person likes this.

Groenewold
    Moderator

Ik doe altijd wat Kees aangeeft, gewone RGB mengen met H-alpha op het rode kanaal. Vaak speel ik dan nog met hoeveel van het h-alpha signaal ik erin wil hebben, maar dat is alles.

MauriceToet
    Participant

Onder tabblad 0 kun je kiezen voor ‘Hydrogen Alpha’; een algoritme dat Mabula speciaal geschreven heeft voor debayering van H-alpha data belicht met een CFA sensor.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You need to log in or to reply to this topic.