Het boek van Kees – An Astrophotographical journey back in time

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Theunissen
    Keymaster

Kees, een gewaardeerd forum lid van het 2de uur heeft eindelijk zijn boek gepubliceerd:

An Astrophotographical journey back in time

Voor de liefhebbers

SN feliciteert Kees met deze zo te zien prachtige mijlpaal.

• 4 people like this.

Groenewold
    Participant

Prachtig! Geweldige objectkeuzes ook!

• 1 person likes this.

Musquetier
    Participant

Wauw, dat is gaaf Kees, proficiat!

• 1 person likes this.

KeesScherer
    Participant

Prachtig! Geweldige objectkeuzes ook!

Dank je Patrick.

• This reply was modified 3 weeks, 6 days ago by  Theunissen.
    • 1 person likes this.

KeesScherer
    Participant

Het verhaal erachter: Wanneer wij hier op de Quinta bezoekers ontvangen en ze zien de Scopedome in het veld staan dan komt de onvermijdelijke vraag wat je daar nou mee  doet. Het uitleggen valt niet mee, vaak neem ik ze mee naar de PC om een paar foto’s te laten zien maar het is heel lastig om het verhaal over te brengen. Vandaar het idee in 2018 om een groot boek te maken met eigen opnamen in de vorm van een reis door de tijd en uitleg over apparatuur en beeldbewerking.  Maar dan wel goed en mooi (=duur!).

Mijn probleem met astrofoto’s in boeken is dat ze vaak/altijd te donker zijn afgedrukt en dat de achtergrond details wegvallen in vergelijking met schermweergave. Als aanpak heb ik gekozen voor het laten maken van eerst een serie kleinere boeken met test-afdrukken (bijgaande schermafdruk laat een paar pagina’s zien met midtone-slider variaties). Zo zijn stap voor stap de afbeeldingen in het boek geoptimaliseerd. Ook van de uiteindelijke  lay-flat, large landscape versie (28×33 cm –>66cm breed) zijn een paar versies na elkaar gemaakt tot alles optimaal werd weergegeven. Waarna het boek nu in de Blurb boekwinkel terecht is gekomen. Het is veel te duur voor een astro foto boek, dus ik ga er niet rijker van worden, maar het ging mij om dat ene, goede exemplaar 🙂 .

• 2 people like this.

InFINNity Deck
    Participant

Hoi Kees,

een hele klus begrijp ik, maar wat een geweldig idee! Nu kan je in het vervolg even koffie zetten, terwijl je gasten aan het lezen zijn. 😉

Boeken uitgeven is inderdaad niet iets waar je snel rijk van wordt, tenzij je J.K. Rowling heet uiteraard… 🙂

Ik neem aan dat het print-on-demand is?

Nicolàs

• 1 person likes this.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You need to log in or to reply to this topic.