HIJ doet het weer (de LXD-75 montering)

Activity Forums Astrofotografie Deepsky HIJ doet het weer (de LXD-75 montering)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #18687
    Bus
    Participant

    Een andere voeding doet wonderen. Waar ik voorheen altijd problemen had met de motoren wanneer ik wilde slewen, of dat de volgsnelheid niet goed was, bleek alles te zijn verholpen met een andere voeding (eentje die wel de benodigde 2500mA output leverd)

    Dus gisteren dankbaar gebruik gemaakt van het gat in de bewolking hier in het Noorden des lands en achtereenvolgens deOrion Nevel bezocht, toen naar De Rosetta gegaan, vervolgens nog de Cone Nevel opgezocht en als laatste nog een klein deel van De California Nevel op de gevoelige plaat gezet.

    Omdat ik geen guider had aangesloten moest ik de subs vrij kort houden om de sterren nog enigszins rond te krijgen. Vandaar dat alle subs zijn geschoten op ISO800 en 30seconden.

    Hier de eerste APP bewerking uit de reeks (De rest volgt nog):

    The Great Orion Nebula (100 x 30sec, SonyA6000a + Meade Schmidt-Newton 6” f/5)

    #18689
    Theunissen
    Participant

    Zo snel als mogelijk de problemen uit het systeem strijken :-) (lees: streven naar ronde sterren), want de resultaten zijn inmiddels alleraardigst.

    #18694
    Bus
    Participant

    Waarschijnlijk een scheve comacorrector (die ik er voor de zekerheid nog tussen had geschroeft). Maar in principe kan ik die uit de lichtbaan laten aangezien de correctorplaat op de SN al voor de meeste beeldfouten zou moeten corrigeren.

    Ik zal ook nog eens door de individuele subs gaan om te kijken of er niet stiekem een “bad shot” tussen zit. Ik heb nu 90% van de afbeeldingen gestackt met APP….kan natuurlijk zijn dat er dan nog een bad shot tussen zit!

    Maar idd….nu is het streven naar langere sluitertijden, lagere ISO en guiding!

    #18695
    KeesScherer
    Participant

    Ik heb nu 90% van de afbeeldingen gestackt met APP….

    Hoe doe je dat Rutger? Of bedoel je DSS?

    #18697
    Theunissen
    Participant

    Hoe doe je dat Rutger? Of bedoel je DSS?

    Ik vermoed …

    #18698
    KeesScherer
    Participant

    Oeps, altijd overheen gekeken….. (ik bekijk elke sub van tevoren en gebruik dan 100%)

    #18699
    Bus
    Participant

    Nou, zo als Marc dus al aangaf Kees ;-)….maar er is natuurlijk niks mis met het checken van je eigen data….in mijn geval kan er dus best een slechte sub tussen blijven zitten, daar heb je geen last van wanneer je de subs eigenhandig controleert!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top