Hulp gevraagd.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Schreurs
    Participant

Hallo allemaal,

Verleden week mijn nieuwe ccd Atik 4120ex color.

De laatste 3 nachten aan het proberen geweest om te fotograferen met weinig succes. Het resultaat is dat ik altijd zwart wit foto’s heb.

Ik gebruik als capture software Nebulosity 4.1 maar ook met de bijgeleverde Artimis software het zelfde resultaat.

Vanacht 31 subs gemaakt van 600 sec van ic1805 zowel gestackt in DSS als pixinsight het zelfde resultaat zelfs na uitbundig stretchen een klein beetje van de nevel te zien maar die ziet groen.

Iemand enige suggesties die hulp kunnen bieden?

Mvg Paul

Theunissen
    Keymaster

Is de focus correct? Is maar een gedachte, doe eens overdag op een punt ver weg focussen?

Schreurs
    Participant

Het zal zeker niets te maken hebben met het focussen maar bedankt voor het meedenken.

Hierbij de stack van 31 x 600 sec en 30 bias geen darks en enkel stf op toegepast.

Mvg Paul

Theunissen
    Keymaster

Mijn fout, ik las de “wit” niet in de “zwart-wit”. Stuur me eens een sub of het integratie resultaat via het info adres (onder aan de pagina).

Groenewold
    Moderator

Als je helemaal zeker weet dat het de kleuren-versie is (ja sorry, maar check voor de zekerheid het serie-nummer oid).. dan zou het wellicht een driver probleem kunnen zijn?

Schreurs
    Participant

Marc,

Ik zit voor het ogenblik op camping met beperkt Internet en kan u de gevraagde informatie niet doorsturen.

Vincent van dit soort camera bestaat alleen maar een kleuren versie.

Ook herkent nebulosity de camera.

Nu heb ik van Maurice Toet dat ik wellicht in nebulosity moet demosacic moet doen.

Maar ik dacht dat pixinsight en DSS dat automatisch doet.Ik ga het in ieder geval proberen want als een goeroe zoals Maurice iets zegt ga ik dat zeker niet in twijfel trekken.

Mvg Paul

Theunissen
    Keymaster

Klinkt goed op de camping (veel plezier)! Ik denk dat het in de debayer hoek zit inderdaad, alles lezende. Succes!

Schreurs
    Participant

Dag heren,

Vandaag aan het experimenteren geweest om de juiste bayer matrix te vinden.

Ik heb mijn opnames gestackt in pixinsight zowel met RGGB,GRBG,BGGR EN GBRG en kreeg met GRBG het beste resultaat.

Ik zit voor het ogenblik op camping met beperkt Internet maar als het lukt zal ik proberen om de stack te posten.

Heren bedankt voor jullie hulp.

Mvg Paul

• 1 person likes this.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)

You need to log in or to reply to this topic.