IC342

Activity Forums Astrofotografie Deepsky IC342

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #19002
    KeesScherer
    Participant

    Met een afstand van 10.7 miljoen lichtjaar zou IC342 een eenvoudig object moeten zijn, maar het stelsel in Camelopardalis is half verborgen achter het stof van de Melkweg en de roodachtige kleuren overheersen daarom. De subs voor deze LRGB opname zijn gemaakt op 15,16,17,18,19 en 20 november 2017 (11.6 uur Luminance en 12.5 uur RGB via Esprit 100 en QHY16200 mono CCD) De bewerking was lastig, maar de PhotometricColorCalibration bracht uiteindelijk uitkomst. Nu wil ik alles nog eens opnieuw stacken en bewerken, dan met 2 x drizzle in APP …….

    #19005
    Theunissen
    Participant

    De bewerking was lastig, maar de PhotometricColorCalibration

    Was alleen de kleurcalibratie lastig, of meer elementen van dit … fraaie resultaat! Ik vind het een prachtig resultaat waarin de actieve regio’s in de spiraalarmen van het stelsel heel mooi contrasteren met de rest van het object. De kleuren bevallen mij zoals doorgaans ook uitstekend!

    #19009
    KeesScherer
    Participant

    Met LRGB heb je het moment van samenvoegen van L en RGB nog als een lastige stap. Wat goed werkt is om de RGB een stuk minder te stretchen dan de Luminance. Blijft een beetje puzzelen.

    #19011
    Musquetier
    Participant

    Dit herken ik wel, ik vind dit ook een lastige stap. Op een of andere manier lukt dat de ene keer veel gemakkelijker dan de andere keer maar ik heb nog niet de vinger erop kunnen leggen wat het verschil hierin maakt…

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top