IC434, NGC2024 HaRGB

Activity Forums Astrofotografie Deepsky IC434, NGC2024 HaRGB

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #17933
    KeesScherer
    Participant

    Toch nog even een HaRGB van Horsehead & Flame gemaakt met de QHY16200. H Alpha: 25×600 seconden, R 14×300 seconden en G en B 13 x 300 seconden. Dit is een recht toe recht aan versie, Stacks in APP, NBRGB Combination, Histogram en Curves in PI, verdeer geen bewerkingen.

    #17934
    Theunissen
    Participant

    Een mooie en scherpe Paardekop Kees. Heb je rechts onderin last van reflecties (groene en blauwe “plukjes”)?

    #17936
    KeesScherer
    Participant

    Heb je rechts onderin last van reflecties (groene en blauwe “plukjes”)?

    Mogelijk, maar geen reflectietype dat ik eerder heb gezien. Of het zijn nevels met die kleur,  dat kan natuurlijk ook. Opvallend is de enorme verscheidenheid aan kleurweergaven die je voor dit gebied ziet op internet. Maar vrijwel allemaal zonder dit gebiedje….

    #17937
    Groenewold
    Participant

    Gaaaaf, bijna net zo goed als die van Hansi! Met name de kleurdiepte (of moet ik zeggen contrast?) spat hier van het scherm af, zonder dat het te is.

    #17940
    van Overzee
    Participant

    Kees, een bijzonder scherpe opname van de paardekop. Nog steeds helder bij jullie. Bij ons is het nog steeds prut, zucht !!

    #17941
    KeesScherer
    Participant

    Kees, een bijzonder scherpe opname van de paardekop. Nog steeds helder bij jullie. Bij ons is het nog steeds prut, zucht !!

    Dank je Hans! Het is hier vanaf 3 december ook bewolkt en gelukkig regenachtig. Er is dit jaar veel te weinig regen gevallen. Maar ik ben nog steeds bezig met het verwerken van de data uit november.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top