IC5146 Cocoon Nebula RGB versie

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Nadat ik voor zowel R.G. als B elk 21×600 seconden aan data binnen had ben ik vandaag hiermee gaan spelen. Over een paar weken zal ik Ha toevoegen. En tijdens het verwerken valt het toch wel erg op hoeveel eenvoudiger CCD RGB data te verwerken is als DSLR RGB data. Geen gedoe met kleurbalans en vooral geen gedoe met kleur “mottle” in de achtergrond. Geen ruis reduktie toegepast. De kleine blauwe reflectienevel rechts van IC5146 is VdB147.

• 2 people like this.

KeesScherer
    Participant

En nog een crop rond IC5146 zonder de “staart” van donkere nevels ernaast.

• 4 people like this.

Musquetier
    Participant

Was dit nog zonder Ha??? Fantastisch mooi, ik ben toch wel een beetje jaloers op jouw condities in Portugal…

KeesScherer
    Participant

Was dit nog zonder Ha??? Fantastisch mooi, ik ben toch wel een beetje jaloers op jouw condities in Portugal…

Dit was/is alleen RGB, en aan de ondergrens van wat een goede hoeveelheid data is voor mijn situatie (3.5 uur per kanaal, f5.5 en SQM 20.9). Er zijn plaatsen genoeg in Nederland met een hogere SQM maar je zal misschien ook doelen op het aantal heldere nachten (in juli 17 van de 23 nachten inmiddels) met lengte van de astronomische duisternis in de zomer (5.5 uur per nacht op dit moment)

• 2 people like this.

Haverkamp
    Participant

Heerlijk mooie plaat dit @keesscherer 😉 Ziet er erg goed uit. De cocoon met staart is heel geslaagd, goede kleuren !

• This reply was modified 9 months ago by  Haverkamp.
    • 1 person likes this.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You need to log in or to reply to this topic.