Jones-Emberson 1(PK 164+31.1) Headphone Nebula

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Bakx
    Participant

Eindelijk een paar heldere nachten.

Nicolas had deze een tijdje geleden eens laten zien. Ik kende hem nog niet en dus . . . . .

Was wel even zoeken want je ziet dit object niet vaak.

4x600s LRGB

10x600s Ha 3nm

Atik16200 achter de 10″ f4 newton.

De grote plaat is incl Ha. De uitsnede is zonder Ha toegevoegd.

Het was wel koud. De koepel zat compleet vastgevroren door de stuifsneeuw.

Dat was eerst een paar uur bikken en warmstoken.

• This topic was modified 2 weeks ago by  Bakx.
    • 6 people like this.

InFINNity Deck
    Participant

Hoi Arie,

werkelijk prachtige plaat en met meer detail dan de mijne! Kan je wat meer vertellen over de verwerking van dit zwakke object?

Nicolàs

Bakx
    Participant

Nou eigenlijk niet zo heel veel.

Ik heb een aantal van de LUM opnames (de laatste) weg moeten gooien . . . . . .

Alles in PI met het WBBP script gestackt.RGB met linear fit gelijk getrokken en vervolgens met LRGB Combination samengevoegd.

Dan krijg ik een wat bleke RGB afbeelding. Die heb ik met arcsinhstretch gestretched. Dan komen de kleuren er stevig in.

Weer even terug om de LUM er met LRGB Combination nog bij te voegen voor een beetje meer contrast

Daarna weer opnieuw met arcsinhstretch naar non-linear.

Met het NBRGBCombination script de Ha erbij in voegen en dan knalt het rood er echt uit.ook het blauw werd iets dieper.

Vervolgens een beetje met de curves geschoven om de achtergrond iets donker te krijgen.

En als laatste met TopazDenoise heel voorzichtig, je doet gauw te veel, de ruis er uit gewerkt.

De opnames waren zo licht dat op de lineaire frames alle sterren al goed zichtbaar waren.

10 Minuten was misschien wel een beetje te lang. Maar er zijn gelukkig geen sterren wit uitgebrand.

Ik hoefde maar weinig te stretchen om de nevel erbij te krijgen.

DBE en ABE gaven een vreselijke donut in het midden van het beeld. Dat heb ik geregeld de laatste tijd.

Dat heb ik met synthetic flats er uit netjes uit gehaald. Dat werkt wel mooi moet ik zeggen.

Meer heb ik niet hoeven doen.

10″ f4 en 6nm grote pixels vangen gauw een hoop licht.

• 2 people like this.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You need to log in or to reply to this topic.