Jupiter in 4 stappen (31-07-2020)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Maksutov 180/2700 / ASI 290mm/ Proplanet 642 bp IR filter. Opgenomen in 90 seconden: 9887 frames met Firecapture in Linux, verwerkt in Autostakkert, Registax en Pixinsight. HDRMultiscaleTransform brengt nog net wat meer detail naar voren.

• 4 people like this.

InFINNity Deck
    Participant

Ik ben al diverse keren met die wavelets aan de slag geweest, maar kreeg het nooit voor elkaar om daar echt iets fraais van te maken, voor mij een soort zwarte magie… mooi hoor!

Nicolàs

• 1 person likes this.

van Overzee
    Participant

Ik heb even in mijn archief gezocht. In 2017 kon het toch een stuk beter. Misschien ligt het aan de lage stand van Jupiter.Een filmpje met mijn Canon. RegiStax met wavelets. Jupiter bevond zich toen ca 30 gr boven de horizon.

• This reply was modified 1 month, 2 weeks ago by  van Overzee.

KeesScherer
    Participant

In 2017 kon het toch een stuk beter. Misschien ligt het aan de lage stand van Jupiter.

En in 2012 kon het weer veel beter, maar dat is niet het punt van de post Hans. Dit is praktijkervaring opdoen voor de periode =>2022.

van Overzee
    Participant

Bij jullie staat Jupiter toch ca 25 gr boven de horizon? Maar 5 gr lager dan bij ons in 2017.

Het kan natuurlijk altijd aan de omstandigheden liggen, het blijft een dynamische hobby.

Zal van avond een poging wagen, hopelijk verdwijnt hij niet achter de schoorsteen in de zijstraat.

• This reply was modified 1 month, 2 weeks ago by  van Overzee.

KeesScherer
    Participant

Het kan natuurlijk altijd aan de omstandigheden liggen, .

Ik weet niet goed wat de bedoeling van jouw vergelijking is Hans, ik zie b.v. dat jouw Jupiter overbewerkt is, zie de artefacten haaks op de wolkenbanden, hier vergroot weergegeven. De vergelijking van hoogte doet er ook niet zoveel toe, want zoals ik al aangaf gaat het mij om het opdoen van ervaring, ik streef er niet naar om nu de mooiste Jupiter opname te maken.

van Overzee
    Participant

Laat maar zitten. Ik vind het prima.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You need to log in or to reply to this topic.