Jupiter in 4 stappen (31-07-2020)

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Jupiter in 4 stappen (31-07-2020)

Tagged: 

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #23722
    KeesScherer
    Participant

    Maksutov 180/2700 / ASI 290mm/ Proplanet 642 bp IR filter. Opgenomen in 90 seconden: 9887 frames met Firecapture in Linux, verwerkt in Autostakkert, Registax en Pixinsight. HDRMultiscaleTransform brengt nog net wat meer detail naar voren.

    #23723
    InFINNityDeck
    Participant

    Ik ben al diverse keren met die wavelets aan de slag geweest, maar kreeg het nooit voor elkaar om daar echt iets fraais van te maken, voor mij een soort zwarte magie… mooi hoor!

    Nicolàs

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

    #23725
    van Overzee
    Participant

    Ik heb even in mijn archief gezocht. In 2017 kon het toch een stuk beter. Misschien ligt het aan de lage stand van Jupiter.Een filmpje met mijn Canon. RegiStax met wavelets. Jupiter bevond zich toen ca 30 gr boven de horizon.

    #23729
    KeesScherer
    Participant

    In 2017 kon het toch een stuk beter. Misschien ligt het aan de lage stand van Jupiter.

    En in 2012 kon het weer veel beter, maar dat is niet het punt van de post Hans. Dit is praktijkervaring opdoen voor de periode =>2022.

    #23736
    van Overzee
    Participant

    Bij jullie staat Jupiter toch ca 25 gr boven de horizon? Maar 5 gr lager dan bij ons in 2017.

    Het kan natuurlijk altijd aan de omstandigheden liggen, het blijft een dynamische hobby.

    Zal van avond een poging wagen, hopelijk verdwijnt hij niet achter de schoorsteen in de zijstraat.

    #23739
    KeesScherer
    Participant

    Het kan natuurlijk altijd aan de omstandigheden liggen, .

    Ik weet niet goed wat de bedoeling van jouw vergelijking is Hans, ik zie b.v. dat jouw Jupiter overbewerkt is, zie de artefacten haaks op de wolkenbanden, hier vergroot weergegeven. De vergelijking van hoogte doet er ook niet zoveel toe, want zoals ik al aangaf gaat het mij om het opdoen van ervaring, ik streef er niet naar om nu de mooiste Jupiter opname te maken.

    #23740
    van Overzee
    Participant

    Laat maar zitten. Ik vind het prima.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top