Komeet 41P/Tuttle-Giacobini-Kresak

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Kometen Komeet 41P/Tuttle-Giacobini-Kresak

  • This topic has 20 replies, 5 voices, and was last updated 7 years ago by Bus.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #13453
    Bus
    Participant

    De achtergrond is prima zo, vooral de komeet erg erg fraai weergegeven zo, en daar ging het om.

    Dank voor je compliment Kees….dat is eigenlijk wel het mooiste wat je kunt krijgen na een geslaagde opname sessie. ;-)

    Aldoende leert men.

    #13612
    Bus
    Participant

    We blijven deze Komeet volgen….wie weet gaat hij nog wat moois brengen. Deze keer een gecombineerde opname van 27 Maart j.l.

    4h10min aan intergratie met de Samyang 135mm. (250x1min) op ISO 400.

    Op de foto staat links de ster Megrez van de Grote Beer….daar vlak onder staat M4o (Winnecke 4, dubbel ster). Onder in beeld staat NGC4605 en links in beeld NGC4125. Daarnaast staan er nog een heleboel kleinere stelsels in beeld…..zoekplaatje dus ;-)

    #13617
    Bus
    Participant

    Rechts is Megrez uiteraard…..Als iemand deze foto wil annoneren? Be my guest…Ik ben ook wel benieuwd naar al die kleine stelsels.

    #13618
    Theunissen
    Participant

    Stuur even de fits door, om te annoteren.

    #13619
    Groenewold
    Participant

    Komeet LoveJoy was 1 van de hoogtepunten voor mij in 2015, de activiteit van jou nu hier doet mij ook weer neigen om op zoek te gaan. :)

    #13705
    Bus
    Participant

    Komeet LoveJoy was 1 van de hoogtepunten voor mij in 2015, de activiteit van jou nu hier doet mij ook weer neigen om op zoek te gaan.

    Het blijft idd leuk om ook deze “kleinere” en minder heldere kometen op te sporen en te volgen. Wat ik er zelf erg leuk aan vind is dat je je weg tussen de sterren steeds beter leert kennen. Had ik er in het begin nog allerlei hulpmiddelen (apps ,kaarten etc.) voor nodig om de positie aan de hemel te bepalen, nu lukt dat vrijwel zonder gebruik van zulke hulpmiddelen.

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top