Komeet C/2016 u1 Neowise

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Vanmorgen om 06:00 uur UTC deze opname gemaakt van C/2016 u1 Neowise. Begin januari zal de komeet zijn grootste helderheid bereiken, nu is het nog mag. 13.3 maar al wel met een fraaie kleur. Updates zet ik in dit draadje.

Bij het bewerken van Neowise heb ik de hele tijd “Edelweiss, Edelweiss” in het hoofd, dat komt natuurlijk ook door het kerstbombardement met de von Trapjes….Maar dit is de oorsprong van de naam.

(120 seconden iso1600 Esprit 100 f5.5/Canon 6Da)

• 2 people like this.

Bus
    Participant

Bus
    Participant

Excuus Kees,

Ik had jou Topic over het hoofd gezien, anders had ik het artikel daar direct wel “aangehangen”.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet kan wennen aan de opbouw van het forum. Ik ben astroforum gewend, en dat werkte voor mij prima. Er zullen ongetwijfeld voordelen aan deze opbouw zitten, maar ik blijf het lastig zoeken/kijken vinden.

• 1 person likes this.

KeesScherer
    Participant

Excuus Kees, Ik had jou Topic over het hoofd gezien, anders had ik het artikel daar direct wel “aangehangen”. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet kan wennen aan de opbouw van het forum. Ik ben astroforum gewend, en dat werkte voor mij prima. Er zullen ongetwijfeld voordelen aan deze opbouw zitten, maar ik blijf het lastig zoeken/kijken vinden.

Maar Rutger, je hebt mij 8 dagen geleden nog hier gevraagd hoe het ging met het vastleggen van de genoemde kometen en ik heb daar gelijk antwoord op gegeven maar dat heb je dan kennelijk ook niet gelezen?

Bus
    Participant

Dat betekent nog niet direct dat ik ook doorheb hoe de structuur van deze website in elkaar steekt toch? Meestal krijg ik een notificatie op mijn mobiel wanneer er gereageerd is op een item/commentaar welke ik heb geplaatst. Ik klik dan gewoon de link naar deze notoficatie aan et voila, schrijf daarop weer mijn reactie.

Theunissen
    Keymaster

Vandaar mijn PM en de wijziging in de menustructuur in de hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt.

KeesScherer
    Participant

Meestal krijg ik een notificatie op mijn mobiel wanneer er gereageerd is op een item/commentaar welke ik heb geplaatst. Ik klik dan gewoon de link naar deze notoficatie aan et voila, schrijf daarop weer mijn reactie.

Dat heb je zelf in de hand hoor, wanneer je het vinkje voor “Notify me of follow-up replies via email” aan hebt staan bij een bericht dan krijg je…  via email een bericht. Starry-Night werkt heel gemakkelijk, we bezoeken allemaal allerlei verschillende websites met elk een andere structuur. Daar moet je je dan even in verdiepen. Neem nu DPreview.com waar jij ook aktief bent, daar moest ik even wennen aan b.v. het instellen van een “flat-view” om een draadje een beetje leesbaar te krijgen. Op AF is de navigatie dan wel heel simpel, maar er ontbreekt de juist zo leuke activity tijdlijn die het lezen van berichten op SN zo leuk maakt.

Theunissen
    Keymaster

Dat betekent nog niet direct dat ik ook doorheb hoe de structuur van deze website in elkaar steekt toch?

Hallo Rutger, ik heb helaas geen reactie op mijn PM mogen ontvangen, in de tussentijd heb ik een aantal wijzigingen doorgevoerd mede n.a.v. van jouw terugkoppeling, een reactie of het jou nu duidelijker is wordt gewaardeerd.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)

You need to log in or to reply to this topic.