Komeet stacken: “The best way”

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Frank_Teunissen
    Participant

Hallo beste collegae,

Graag wil ik jullie hulp vragen om mij te helpen met een proces/handleiding om een aantal komeet-subs te bewerken. Ik wil een komeet met de best mogelijke details tegen een vaste-sterren-achtergrond. Hoewel in DSS dit klusje kennelijk eenvoudig lijkt, krijg ik een onbevredigend resultaat: komeet ziet er redelijk netjes uit en ook de sterren staan op hun plek maar deze vertonen toch vage strepen. Hoe klaar ik deze klus in PI of PS?  Voorziet APP in de mogelijkheid? Verwijzingen naar goed tutorials op het internet? Dank jullie wel.

Mvg. FrankT

KeesScherer
    Participant

De meest uitgebreide Tutorial die ik ken is deze van Pixinsight Resources..

Frank_Teunissen
    Participant

Dag Kees, hartelijk dank voor deze verwijzing. Ik ga er mee aan de slag.

groeten Frank

Groenewold
    Participant

APP kan dit (nog) niet, maar als dat er komt denk ik dat dat weleens een hele mooie optie, wederom, kan zijn. Die wat vage strepen blijf je houden op de PI manier, al is dat niet heel storend vind ik, je kan het redelijk op de achtergrond krijgen. Ik heb het met de 2015 Johnson komeet gedaan.

Frank_Teunissen
    Participant

Hoi Vincent, de strepen die jij beschrijft tref ik aan in de DSS bewerking en niet in PI. PI moet ik mee aan de slag. Hopelijk lukt het met de verwijzing van Kees. Bijgevoegd een quicky uit DSS.

Groenewold
    Participant

Ah met DSS, dat zou al wat kunnen verklaren (als dat het beste is wat DSS kan tenminste). Ik werk inderdaad met PI en krijg dan dit..
    Dit was een komeet-stack met APP en dan de trucs uithalen met PI.

Frank_Teunissen
    Participant

Tja, dat ziet er beter uit. Gek genoeg had ik ooit met een bewerking van Lovejoy geen moeilijkheden. Zie 24-1-2015

• 2 people like this.

Groenewold
    Participant

Misschien omdat de komeet daar veel helderder is? Dan kan de achtergrond meer omlaag.. geen idee hoor, ik ken DSS niet echt.

Frank_Teunissen
    Participant

Dat zou een hele goede verklaring kunnen zijn Vincent

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)

You need to log in or to reply to this topic.