Kwaliteits beoordeling van subs

• This topic contains 1 voice and has 0 replies.
Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Even de sub frames nakijken van de afgelopen nacht, slechte weggooien  en de rest stacken is inmiddels een uitgebreider proces geworden. In het begin bekeek ik alle subs b.v. als thumbnail om zo de hoge bewolking op te sporen, later nam ik de achtergrondhelderheid mee (maar dat hoeft niets te zeggen, zie verderop) en nu gebruik ik alleen nog het subframe selector script in Pixinsight waarbij ik SNR, starsupport, FWHM en eccentriciteit mee laat wegen. En dan vallen ook de verschillen tussen mooie heldere nachten op die lang niet allemaal zo mooi en helder blijken te zijn. Vooral in het Blauwe kanaal. Zie b.v. de 2 subs naast elkaar van 17/7 (links) en 7/7 (rechts) allebei met gelijke achtergrondhelderheid maar o zo verschillende SNR en Starsupport. In de grafiek vallen de subs met lage starsupport meteen op, maar bij een visuele beoordeling apart zou ik de subs van 7/7 niet afkeuren.  Nu kan het stackprogramma stacken met SNR weging, maar doe vooraf liever ook nog zelf een beoordeling.

• 2 people like this.
Viewing 1 post (of 1 total)

You need to log in or to reply to this topic.