LBN777 Baby Eagle

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Ik heb nog meer data nodig, maar deze bewerking beviel me wel. Dit gebied, vlak naast M45 is daardoor natuurlijk wat onderbelicht (pun intended) en er is aansluitend nog een gebied met dichte stofstructuren en blauwe reflectienevels. Dat staat nog op de todo list. De donkere nevels zijn heel zwak, ik heb in de bewerking deze extreem naar “voren” gehaald. De blauwige neveligheid linksonder is een uitloper van de M45 nevels. “Esprit 100 f5.5/ Canon 6Da / Optolong L, 20x120sec iso400, 44x240sec iso1600, 78x300sec iso400, totaal 10 uur. DSS+PI bewerking

Flickr link   Astrobin link

• 2 people like this.

Musquetier
    Participant

Prachtig stoffig Kees, mooie framing en object keuze!

Theunissen
    Keymaster

Absoluut fantastisch Kees. Jouw opnames vertonen sowieso (of moet ik zeggen bewerking) rijke kleuren, waar ik  nogal van hou!

Groenewold
    Moderator

Komt door al dat HDR gebeuren denk ik, ik ben dankzij Kees hier voor ieder object mee aan de gang gegaan (hoewel ik nauwelijks wat doe, gezien upgraden, wederom, van zaken). 🙂 Maar wat ik prachtig vind aan deze opname, is naast het stoffige, de dynamica van het licht rondom, geeft echt een ruimtelijk gevoel.

Musquetier
    Participant

…en vergeet die prachtige sterkleuren ook niet!

KeesScherer
    Participant

Dank jullie voor de leuke reakties! Ik ben er nog helemaal niet tevreden mee want opnamen van donkere nevelgebieden krijgen pas “diepte” bij voldoende data. Desondanks even aan het testen gegaan i.v.m.het uitzoeken van HDR instellingen. Dan zit je tegen een donkere bruine soep aan te kijken en gaat met curves spelen. En op een gegeven moment komt het effect naar voren waar Vincent het over heeft waardoor er iets extra’s naar in de opname komt. (Maar dat ziet er niet uit op 100% weergave maar na wat downsampelen valt het mee). Ik ben blij met de reaktie van Marc over kleurweergave omdat ik erg twijfel over wat de beste verzadiging is. Bij goede data kan je hier (te) ver in gaan. Vandaag heb ik een testvraag/opname/bewerking op CN gezet van een herbewerking van M45. Daar komen nu reakties op binnen waar ik wat verder mee hoop te komen omdat dat een internationale smaakweergave wordt.

• 1 person likes this.

Groenewold
    Moderator

Eerlijk gezegd verzadig ik zelf nu ook best veel, ben nog steeds met die M31 versie bezig en ik zie het pushen van de verzadiging niet als heel slecht, het is simpelweg zo dat mijn camera weinig gevoelig is voor de kleuren die er weldegelijk gewoon zijn. Je moet alleen geen artefacten ermee introduceren, maar lekker omhoog krikken kan best… mits je goed data hebt. Masks helpen vaak ook heel goed, alleen is dat in je CN image heel lastig. Ik ben het grotendeel eens met @chrisvdberge overigens, als het gaat om kleur in echte structuur dan is dat prima en verder een gevalletje smaak.

KeesScherer
    Participant

Ik ben het ook met Christian eens hoor, ik ben blij met de reakties op de foto met te veel verzadiging, zo leer je weer een boel. Ik heb het boek “Inside Pixinsight” nu naast de computer liggen en ga dan vooral objecten doen waar ik al ervaring mee heb, dat vergelijkt mooi. De afgelopen weken heb ik bij het testen van de Scopedome en GM2000 ook steeds wat M31 opnamen gemaakt en wanneer ik die data ga combineren met 2015 data is er weer een nieuwe oefenstack. Toch weer verassend dat er elke keer nog een andere plaat uitkomt, nu concentreerde ik mij b.v. op het blauw en dat komt mooi naar voren…..

Groenewold
    Moderator

Top! Ja zo ga ik het ook doen. Ik heb eeeeiiiindelijk het gevoel best goede data te hebben van een sessie en dat sla ik dus voor altijd op. Volgend jaar gooien we er dan weer zo’n sessie overheen. Ja, aan CN en deze site heb ik echt veel.. eindelijk gaan we verder dan “mooi zeg”. 🙂

• 1 person likes this.

Musquetier
    Participant

Wauw, wat een fraaie M31 Kees!!! Ik vind alleen de sterrenkleur wat te extreem gestrecht op die foto.

KeesScherer
    Participant

6 December 2016 | Baby Eagle

De foto is op Flickr in Explore gekozen een paar dagen terug. Er is ook een EAPOD Flickr group waar je foto’s aan kunt toevoegen en hieruit kunnen de EAPOD kandidaten worden geselecteerd. Je hoeft dus niet apart in te zenden zodat dit mooi laagdrempelig is.

• 2 people like this.

Musquetier
    Participant

GEFELICTEERD Kees, wel verdiend!!!

• 1 person likes this.

Theunissen
    Keymaster

Van harte Kees!!!!

• 1 person likes this.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)

You need to log in or to reply to this topic.