M3 Bolhoop

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Musquetier
    Participant

Het volgende project is het vastleggen van de M3 bolhoop. Net de gedurende 3 nachten opgenomen 70 Luminance subs van 60 sec. per sub met APP versie 1.036.0 gestacked maar hierin weer een volgend probleem ontdekt, vermoedelijk verplaatsende dots???

Musquetier
    Participant

Net de 27 rode subs gestacked maar daar gaat alles goed??? Er lijkt iets niet goed gegaan te zijn bij het uiteindelijke integreren van de L’s???

Haverkamp
    Participant

Die L ziet er inderdaad niet goed uit, het probleem zal zeer vermoedelijk in je data dan wel calibratie frames zitten lijkt me. Ik heb in APP geen vlekken generator ingebouwd vrees ik 😉 Wel raar dat het rode kanaal prima is, misschien zitten de vlekjes op je L filter, onlangs nog schoon gemaakt ofzo?

Musquetier
    Participant

Ik heb de L’s opnieuw geprocessed (calibration, star analyses, registration, normalization en integration) maar vreemd genoeg hetzelfde resultaat. Ik ga eerst maar de G’s en B’s processen en dan uitzoeken wat er mis gaat met de L’s…

Musquetier
    Participant

De filters heb ik sinds ik deze in het filterwiel heb gezet ong. 9 maanden geleden geleden niet meer aangeraakt.

Ik zal vanavond even nieuwe een nieuwe L master flats maken en opnieuw proberen…

Musquetier
    Participant

Na een nieuwe master FLAT voor Lum te hebben gemaakt is het resultaat al veel beter:

• 1 person likes this.

Musquetier
    Participant

Hier de LRGB versie.

TS 130/910mm APO, 0,8x reducer, ZWO ASI1600mm – Cool en Baader filters.

70x L @ 60 sec.
    27x RGB @ 120 sec.

Bewerkt met APP (calibratie, registratie, normalisatie, integratie en Licht Vervuiling Verwijdering en PixInsight (LRGB Combinatie, HistogramTransformatie, ColorSaturatie, ACDNR)

• 4 people like this.

Van den Broek
    Participant

Nice! Welke gain gebruik je nu?

Musquetier
    Participant

Nice! Welke gain gebruik je nu?

unity gain (gain 139, offset 21)

Theunissen
    Keymaster

Ja, dit resultaat bevalt mij ook goed!

Canes Venatici (Jachthonden)

Haverkamp
    Participant

Mooie M3 @musquetier 😉 Gelukkig kon je met nieuwe flats de L een stuk beter krijgen!

• 1 person likes this.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)

You need to log in or to reply to this topic.