M31 – Andromeda en first light

Activity Forums Astrofotografie Deepsky M31 – Andromeda en first light

Tagged: ,

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #9028
    Groenewold
    Participant

    Oh en dan zou ik graag willen weten of dat streepje helemaal rechtsonder, een stelsel is.. Astrometry.net laat niet zoveel zien.

    #9029
    KeesScherer
    Participant

    Klopt, er is niet mis mee en meer data zal het blauw en Ha naar voren brengen. Lastig inschatten hoeveel data je nodig hebt, dat is nogal afhankelijk van de hemelkwaliteit.

    #9030
    Frank_Teunissen
    Participant

    Ik vind het wel een mooie opname!

    #9031
    KeesScherer
    Participant

    Oh en dan zou ik graag willen weten of dat streepje helemaal rechtsonder, een stelsel is.. Astrometry.net laat niet zoveel zien.

    Platesolven in PI en annotate doen. Of platesolven op de website van astrometry , downloaden en annotate doen in PI. Dan zie je heel wat meer stelsels.

    #9032
    Groenewold
    Participant

    Gaan “we” meteen doen! Dank. Even dit handige artikel erbij pakken. En inderdaad, ik wil minstens 1x deze sessie herhalen om aan 80 opnames te komen.

    #9036
    Groenewold
    Participant

    Oh heerlijk, dat annoteren. Ik heb even de sterren uitgezet, om de nevels e.d. duidelijk te zien in de annotatie. Veel zeg! En inderdaad, rechtsonder is er ook 1. Gaaf!

    #9037
    Groenewold
    Participant

    Vraag; ik zou heel graag meer weten over die PGC objecten (allemaal sterrenstelsels dus). Maar kan bijv. al niks echt interessants vinden over dat object rechtsonder. Weet iemand of er een PGC overzicht bestaat met meer info?

    Edit: en dan bedoel ik informatie over het stelsel, niet alleen de PGC informatie zelf met alleen helderheid etc. Of is er echt nog zo weinig bekend?

    #9038
    KeesScherer
    Participant

    De Hyperleda database is een goed startpunt: http://leda.univ-lyon1.fr/

    Zie ook :https://www.starry-night.nl/7-3-pixinsight-plate-solving-en-bepalen-van-afstanden/

    PGC2314 heeft een Modz van 34.62 —> 274 miljoen lichtjaar.

    #9040
    Groenewold
    Participant

    Crap, heb ik net 3.4 miljard jaar overal zitten posten. :)

    #9041
    Theunissen
    Participant

    Oh oh, zakjap van streek?

    #9042
    Groenewold
    Participant

    Hertog-Jan

    #9059
    Musquetier
    Participant

    Prachtige foto Vincent! Jij maakt ook sprongen in kwaliteitsverbeteringen!!!

    #9062
    Groenewold
    Participant

    Dank je Rob! Ja, het is bij mij echt een hele tijd niks en prutsen met de opstelling en ondertussen beter begrijpen wat er nodig is voor goede opnames. En als er dan een echte sessie lekker loopt op zo’n nacht dan ben je snel weer verder. :)

    #9063
    Groenewold
    Participant

    Overigens valt mij nu pas op hoe het blauw in mijn eerste entries alhier, veel beter is. Ik kan mij vaag herinneren dat mijn flats daar niet gelukt waren en ik ze niet heb gebruikt… ik doe voor de grap nu nog een nieuwe bewerking zonder flats (welke op zich gelukt waren). Ben heel benieuwd of ik nu hetzelfde issue ga zien in het effect wat flats kunnen hebben op de kleuren-data.

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top