M81-M82 regio, WIP

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author

Groenewold
    Participant

De voorlopig laatste versie. Nog wat geprobeerd met deconvolutie e.d. maar daar leent de data zich niet echt voor lijkt het. Hiervoor is waarschijnlijk nog een flinke sessie RGB nodig (zitten reeds 80x 3 min in) om meer detail naar voren te halen, alsmede de kleur. H-Alpha signaal vind ik eigenlijk niet verkeerd zo.

• 4 people like this.

Theunissen
    Keymaster

Mooi! Fijn om weer werk van jou te zien! Ik vind beide crop versies ook helemaal niet verkeerd.

KeesScherer
    Participant

Dit is een mooi resultaat voor 240 minuten RGB. Het lijkt erop dat er voldoende Ha is nu en dat de volgende stap (volgend jaar?) dan meer RGB moet zijn. Met M81/M82 kan je jaren vooruit. Wat was de achtergrond ADU van de RGB subs hiervoor?

Groenewold
    Participant

Dank je Marc! Ik merk dat ik geen Messier marathon persoon ben, ik duik liever in een object om dat zo goed als ik kan op de plaat te krijgen. En dat is inderdaad de bedoeling Kees, als ik eenmaal data heb waar ik tevreden over ben (sterren in deze vind ik minder maar signaal prima) dan stapel ik dat op met nieuwe data. Ik hoop nog ergens een opening te krijgen voor meer RGB dit jaar, maar zo niet ook prima. Leuk is nu dat ik eindelijk, na 2 jaar, data aan het verzamelen ben. Hiervoor was het nooit goed genoeg. 🙂

Groenewold
    Participant

De ADU moet ik opzoeken als ik weer thuis ben, ik zou naar 5 min kunnen maar in deze sessies was de boel dan al zo goed als wit. Dus toch besloten een tikkie terug te schroeven. Denk dat ik op F4 een beetje die tijd als limiet heb zonder filter.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)

You need to log in or to reply to this topic.