M81 widefield

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Moonen
    Participant

Afgelopen zaterdag begonnen met een combi van NGC2264 en M81. De eerste kan ik schieten vanaf het invallen van de duisternis tot een uur of 2, de tweede staat vanaf die tijd comfortabel hoog aan de hemel. Een eerste resultaat van M81: 20×10 min luminance met een 65 mm F=420 APO. Wordt vervolgd!

• 3 people like this.

Theunissen
    Keymaster

Fraaie opname Jeroen! Ben benieuwd naar het vervolg. Is bovenstaande met de SBIG STF8300M CCD vastgelegd?

Moonen
    Participant

Jawel, en nog steeds last van de strepen, maar ik heb een oplossing gevonden om die eruit te krijgen m.b.v. een masterbias waar deze strepen ook in zitten. De frames t.b.v. de flats hebben ook last van deze strepen en die moet ik kalibreren met een masterbias waar de strepen juist niet in zitten om van deze gekalibreerde flats vervolgens een masterflat te maken. Het lijkt omslachtig maar eigenlijk is het de normale workflow in PI die ik gebruik, alleen heb ik nu een masterbias meer.

Theunissen
    Keymaster

Het lijkt omslachtig maar eigenlijk is het de normale workflow in PI die ik gebruik, alleen heb ik nu een masterbias meer.

In ieder geval een goede en workaround tip voor SBIG eigenaren.

Moonen
    Participant

En nu nog even op zoek naar een nieuwe voeding. 220 naar 12V, 3A met gestabiliseerde voeding. De stekker aan het uiteinde zet ik wel over. Van TS kreeg ik een offerte voor een originele SBIG voeding voor deze camera. Kosten incl. verzending € 90. Dat kan goedkoper…

Musquetier
    Participant

gewoon op conrad bestellen, dan kost ie de helft… bv zoiets: https://www.conrad.nl/nl/mean-well-gst36e12-p1j-stekkernetvoeding-vaste-spanning-12-vdc-3000-ma-36-w-1439200.html

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You need to log in or to reply to this topic.