Maanvlucht…

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

van der Hoeven
    Participant

Stel je voor dat je over de maan zou kunnen vliegen in een ruimte-capsule en je kan naar beneden kijken naar het oppervlak. Wat je zou zien zou waanzinnig mooi zijn. Deze opname geeft een impressie van wat je dan zou kunnen zien als je over de Clavius regio zou vliegen op het zuidelijk halfrond van de maan gezien vanuit een ruimtevaartuig dat vanuit het noorden nadert. Dat is waarom ik deze opname Maanvlucht genoemd heb…

Deze opname werd opgenomen door mijn 10-jarige zoon ongeveer 1,5 maand geleden en ik besloot, gezien het mooie resultaat dat hij met deze data haalde, of ik er nog wat meer detail uit zou kunnen halen. De seeing was perfect die nacht, dus dat maakte het een leuke uitdaging. Ook had hij perfect gefocussed waardoor er veel detail zichtbaar was.

Ik besloot de drizzle functie in Autostakkert te gebruiken om te kijken hoeveel detail zichtbaar zou zijn. Met drizzle kon ik inderdaad meer detail zien. De kleinste zichtbare kraters zijn zo’n 1,7 km groot en ik denk dat dat heel dicht bij de theoretische limiet van mijn Celestron C11 zit.

Ik hoop dat jullie net zo van deze opname kunnen genieten als mijzelf…

• 5 people like this.

Theunissen
    Keymaster

Prachtig resultaat inderdaad. Ik kan hier inderdaad van genieten.

Musquetier
    Participant

Super foto, heel scherp en keurig belicht (niet over exposed)!!!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You need to log in or to reply to this topic.