Melkweg sessies eind augustus

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author

Bus
    Participant

Evenals Marc, de lens vannacht omhoog gericht richting Zwaan en de regio rond Sadr en Deneb op de korrel genomen met mijn Nikon D700 en Sigma 105mm lens op f4 met de Star Adventurer. Uiteindelijk 2uur en 10minuten aan data kunnen verzamelen waarvan je hieronder het resultaat kunt vinden. Alles bewerkt met DSS, Fitswork en Lightroom (vooralsnog mijn standaard workflow).
    Daarnaast nog eentje van de sluiernevel. Ook op de Star Adventurer met de Nikon D700 + 300mm lens.

• 2 people like this.

Theunissen
    Keymaster

@buzzmeister Het sluiernevel heb je een goede maand geleden al eens gepost, wellicht heb je de verkeerde versie geüpload.

Gisteren de nieuwe (oude) Schmidt Newton (LXD75 SN6″) geprobeerd….mooie ronde sterren en geen spikes ;-)…..wel na een klein kwartier een beslagen corrector plate. Daar moet dus nog even een dauwkap voor komen. Ik ben daarom maar overgestapt op de Star Adventurer en 60x1min op ISO1600 op de Veil sluier gericht met de Nikon D700 + 300mm f/4.…[Read more]– Bus (@buzzmeister) July 12, 2016

Theunissen
    Keymaster

@keesscherer Heb je nog een tip om absoluut fijn te focussen zodat de zwakste achtergrondsterren ook scherp worden?

KeesScherer
    Participant

Nee, bij deze overzichts opnamen stel ik ook scherp met Backyard EOS live view op een heldere ster. Daar neem ik dan wel ruim de tijd voor en maak een tabel met “tikstanden” en FWHM waarden om een Y curve te maken. Bij telescoopopnamen is dan weer beter om scherp te stellen op een zwakkere ster.

• 1 person likes this.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)

You need to log in or to reply to this topic.