Neusjes van de zalm

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author

Groenewold
    Moderator

Ik zit naast Starry-Night, ook op het meer internationaal gerichte CloudyNights forum. Nu had ik het idee om zo eens per week, of per maand, een neusje van de zalm te posten van de andere kant van het water.

Scott lake milky waypano

Om mee te beginnen een panorama van de melkweg, genomen op de plek waar de beste man vaak kampeert. Het heeft hem zeker 2 jaar aan oefening en frustratie (herkenbaar in deze hobby?) gekost dit voor elkaar te krijgen. Mooi voorbeeld van volharding, blijven leren en schaven tot iets goed is.

Scott Lake Milky Way Panorama door Shan Rimmey, zie: CN link

Theunissen
    Keymaster

Waarom niet? Prachtige foto trouwens. Doe eventueel nog de link naar het CN topic erbij plaatsen.

• 1 person likes this.

Theunissen
    Keymaster

Ik zie nu wel dat het neusje van de zalm niet perse vers van de pers is 🙂 .

Groenewold
    Moderator

Ben jij zo’n type waarvoor eergisteren al oud nieuws is? 😉 Zo te lezen was het een topic van gisteren en 3 Juli op FLickr gezet.

Theunissen
    Keymaster

Mijn fout, die fora’s zijn ook zo onduidelijk … 🙂 … ik las uiteraard “Joined: 01 Apr 2013″!

Groenewold
    Moderator

Met toestemming van de auteur (Daryll ofwel Kokatha_man op CN), opnames van Saturnus en Mars. Dit soort kwaliteit zie ik niet heel vaak; CN link

Groenewold
    Moderator

Ik besef dat dit planeten zijn en geen deepsky, maar om nu 2 topics te openen… 🙂

Theunissen
    Keymaster

Alhoewel de Mars opnamen fraai zijn vind ik ze niet heel “natuurlijk” overkomen. Het lijkt wel of er al grote oceanen aanwezig zijn op Mars (dit zal ongetwijfeld de atmosfeer zijn).

Groenewold
    Moderator

Volgens mij zijn dat inderdaad uitlopers van wolken op Mars… denk ik. Als dat zo is vind ik ze juist mooi, zoveel detail zou mij niet lukken hier denk ik.

Groenewold
    Moderator

De “Ghost Nebula”, VdB 141 door Jeff Weiss. Deze beste man heeft hier iets meer dan 8 uur in zitten (inmiddels 15, houdt het CN topic in de gaten) en ik ben helemaal niet jaloers op de donkere hemel welke hij heeft.

21x 600″ Luminance, 28x 600″ RGB, gekoelde FLI ML16200 camera op -30.

CN link

Musquetier
    Participant

Prachtige foto Mr. V.!

Groenewold
    Moderator

De “Soap Bubble Nebula”  door Jimmy Walker, respect voor de 30 min per frame imaging!

30x 30 min O3
    20x 30 min Ha

AP1600
    SBIG 16803
    RCOS 16″

Soap Bubble Nebula
    En de CN link: Cloudy Nights

KeesScherer
    Participant

Een knappe opname inderdaad. De 30 minuten waren wel nodig met een f8 – f9 telescoop. Hij  heeft een hele website vol met opnamen die allemaal neusjes van de zalm zijn. De  RGB’s en HaRGB opnamen zijn errug mooi:

http://www.darkskywalker.com/

• 1 person likes this.

Schreurs
    Participant

Juist naar zijn website gaan kijken inderdaad die man weet waar hij mee bezig is.

Mvg Paul

Groenewold
    Moderator

Klopt ja, het is blijkbaar 1 van de CN wizards. 🙂

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)

You need to log in or to reply to this topic.