NGC 281 Packmannevel

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC 281 Packmannevel

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #23786
    van Overzee
    Participant

    NGC 281 Packmannevel in het sterrenbeeld Cassiopeia 95 x 180 sec (ofwel 4,5 uur) opnamen in de nachten van 18 en 20 augustus van uit Haarlem. Gemeten SQM ca 19,2-19,5. Gestapeld en bewerkt in APP met Flats Bias en Darks.

    De volgende stap is nog 12 x 600 sec H-alpha bijvoegen. Wordt vervolgd.

    #23790
    van Overzee
    Participant

    NGC 281 Packmannevel in het sterrenbeeld Cassiopeia, de H-alpha is nu bijgevoegd.

    Totaal 95 x 180 sec RGB (4,5 uur) opnamen in de nachten van 18 en 20 augustus en 12 x 600sec H-alpha (2 uur) in de nacht van 9 augustus, totaal 6,5 uur van uit Haarlem. Gemeten SQM ca 19,2-19,5. Gestapeld en bewerkt in APP met Flats Bias en Darks.

    #23791
    Groenewold
    Participant

    Mooi, heb je nu het idee dat APP je duidelijk vooruit heeft geholpen?

    #23792
    van Overzee
    Participant

    Zeker weten! Als je naar de foto’s van een paar jaar geleden kijkt zie je een enorm verschil. Het kan natuurlijk altijd beter. Vroeger maakte ik nog wel gebruik van DPP van Canon om de zaak af te werken. De laatste tijd gebruik ik alleen nog maar APP met HSL en de preview filters. Heb een soort kookboek gemaakt aan de hand van de tutorials. Het geheel zit zo logisch in elkaar dat het een plezier is om er mee te werken. Het laatste wat gelukt is, is de samenvoeging van RGB en Ha voor mijn DSLR. Heb nog een tijd overwogen om ook PI te kopen, maar ik denk,dat zie daar nu van af zie. Mijn laatste aankoop is een fieldflatner voor de TOA. Ben nu aan het sparen voor een andere montering. Mijn gedachten gaan uit naar een CEM 60 of 70.

    #23797
    Groenewold
    Participant

    Ja dat je flink vooruit bent gegaan was me duidelijk idd, leuk te zien dat het logisch genoeg is. :)

    Zo flink aan de prijs zo’n CEM-70. Interessant ding, dat wel, center balanced en alles.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top