NGC 7635 en M52

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC 7635 en M52

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #23990
    van Overzee
    Participant

    Rechts zien we de Zeepbelnevel  NGC 7635 en links onder de open sterrenhoop M52.

    Op genomen op 13-9-2020 van uit mijn achtertuin in Haarlem, totaal 53 x 4 min (ca 3,5 uur)

    met flats darks en bias en gestapeld en bewerkt mbv APP

    #23991
    InFINNityDeck
    Participant

    Hoi Hans,

    mooie compositie, die afstand moet ik ook nog net in één beeld kunnen overbruggen, maar heb daar destijds niet aan gedacht (ik zet hem weer op mijn lijstje :-)). Welke OTA en camera heb je gebruikt?
    Het valt me op dat er linksboven een kring in de data zit, het lijkt er op dat je flats niet meer bij je data passen.

    Nicolàs

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

    #23996
    van Overzee
    Participant

    Ha Nicolas,

    Mijn telescoop is een TOA 130 mm F7,7.

    Bedankt voor je reactie. Inderdaad, je hebt gelijk er zit een vlekje.

    Regelmatig check ik de sensor, die is redelijk schoon. Alle verstoringen worden redelijk opgevangen door de flats

    Het probleem is, dat de condities hier bagger zijn. Mijn telescoop stond deze keer dicht bij het huis.

    Veel licht van de buren.

    Reflecties zijn een serieus probleem. sinds ik een flatner gebruik, lijkt het erger te zijn geworden.

    Ik denk, dat ik mijn dauwkap maar moet verlengen.

    Helaas een donkere hemel zit er dit jaar helaas niet in, dat zou alle problemen oplossen.

    Ik zal het eerste uur van de lights weg laten, misschien helpt dat.

    A.s woensdag de WTS, dus nu eerst maar weer in het boek van Peter Schneider duiken.

    Groet,

    Hans

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top