NGC2264 Complex

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

KeesScherer
    Participant

Oftewel Cone nebula, Christmas tree Cluster, Fox Fur etc. Uit een aantal bewerkingen/uitsnedes uiteindelijk deze gekozen omdat het een mooie balans is tussen overzicht en toch voldoende detail. Opname datums: 16,17,18,19 en 20 februari 2017, 108×240 seconden iso1600 (Esprit 100 f5.5 triplet APO/Flattener/Optolong-L/Canon 6Da/ 10 Micron GM2000 HPS II, unguided) Gestackt in DSS en bewerkt in PI (Deze bewerking: DBE,DBE, background, Color-calibration, Histogram, tikje roodkanaal aanpassing in curves, curves aanpassingen in contrast/ verzadiging met rangemaskers/stermaskers/Luminance maskers, Lichte TGVDenoise (zwaar gemaskerd).

Flickr link

• 1 person likes this.

Theunissen
    Keymaster

Prachtige opname Kees. Hoe heb je de (volgens mij) perfecte 16:9 crop gemaakt? Een ratio crop met DynamicCrop is mij nog niet gelukt.

KeesScherer
    Participant

Prachtige opname Kees. Hoe heb je de (volgens mij) perfecte 16:9 crop gemaakt? Een ratio crop met DynamicCrop is mij nog niet gelukt.

Dank je Marc, een Dyncrop op 16:9 maak ik door (in bijgaand voorbeeld waar ik eerst alleen de breedte bepaal) de 3933 door 16 te delen en met 9 te vermenigvuldigen, de uitkomst; 2212 vul ik met de hand in bij het :Height” vak. Dan even schuiven met het venster en croppen.

Theunissen
    Keymaster

En ik me 2 jaar afvragen waarom de “preserve aspect ratio” optie niet werkte 🙂 … het is een handmatig actie. Dank.

Theunissen
    Keymaster

De open sterrenhoop NGC2259 (toch?) staat er ook mooi scherp op. In no-time gevonden via Stellarium en de Deep-Sky Survey layer.

• 1 person likes this.

Groenewold
    Participant

Oh oh oh Marc toch. 😉

Theunissen
    Keymaster

Oh oh oh Marc toch. ?

Dat noemen wij een aha erlebnis 🙂

Theunissen
    Keymaster

@keesscherer Gefelicteerd 🙂 .

4 March 2017 | NGC 2264 Complex

@eapod Als het image tevens als Featured Image wordt ingesteld is de preview binnen WP sites mooier (lees, de afbeelding is zichtbaar). Dit is makkelijk te automatiseren door dit stukje code toe te voegen aan functions.php in de child-themes folder (getest). Als het Featured Image wel is ingesteld in de posts is het wellicht de eerder besproken: hotlink protection in Cloudflare? Hoe dan ook, het script is erg handig 🙂

function auto_featured_image() {
    global $post;

if (!has_post_thumbnail($post->ID)) {
    $attached_image = get_children( "post_parent=$post->ID&post_type=attachment&post_mime_type=image&numberposts=1" );

if ($attached_image) {
    foreach ($attached_image as $attachment_id => $attachment) {
    set_post_thumbnail($post->ID, $attachment_id);
    }
    }
    }
    }
    // Use it temporary to generate all featured images
    add_action('the_post', 'auto_featured_image');
    // Used for new posts
    add_action('save_post', 'auto_featured_image');
    add_action('draft_to_publish', 'auto_featured_image');
    add_action('new_to_publish', 'auto_featured_image');
    add_action('pending_to_publish', 'auto_featured_image');
    add_action('future_to_publish', 'auto_featured_image');

• 3 people like this.

KeesScherer
    Participant

@keesscherer Gefelicteerd  .

4 March 2017 | NGC 2264 Complex

Alleraardigst!  Het inzenden van een foto voor EAPOD is plezierig laagdrempelig, je hoeft een foto op Flickr alleen maar toe te voegen aan de EAPOD groep en dat is 1 muisklik.

• 2 people like this.

Verloop
    Participant

Dank voor de tip Marc!

Het opmerkelijke is dat we hotlinking hebben uitstaan (sinds ons eerdere gesprek), de foto als featured image gebruiken en voor de social media zelfs OG tags meegeven. Vreemd dat hij dan de image hier niet laat zien. Het is duidelijk nog niet af 🙂

Theunissen
    Keymaster

Graag gedaan @eapod.

De exacte foutmelding is trouwens:

XMLHttpRequest cannot load http://eapod.eu/mod_pagespeed_beacon?url=http%3A%2F%2Feapod.eu%2F4-march-2017-ngc-2264-complex%2Fembed%2F. No ‘Access-Control-Allow-Origin’ header is present on the requested resource. Origin ‘null’ is therefore not allowed access.

Je zou nog eens kunnen proberen om in de .htacess file onderstaande op nemen (apache wel herstarten):

Header set Access-Control-Allow-Origin "*"

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)

You need to log in or to reply to this topic.