NGC4438

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Musquetier
    Participant

NGC4438 en een stuk of wat andere sterrenstelsels ook gemaakt vanuit de sterrenwacht in Limmen.

374 Lum @ 60 sec @ gain 139
    50x RGB @ 120 sec @ gain 139

TS 130/910mm APO, ZWO ASI 1600mm – Cool en Baader filters. Bewerkt met APP (t/m color combination) en de rest met PixInsight.

• 2 people like this.

KeesScherer
    Participant

Wat is dat voor patroon in de achtergrond Rob?

Musquetier
    Participant

ik weet het niet maar het viel mij ook op tijdens het bewerken (vooral in het blauwe kanaal)…

KeesScherer
    Participant

ik weet het niet maar het viel mij ook op tijdens het bewerken (vooral in het blauwe kanaal)…

Ik zie het patroon in alle kanalen. Lees vooral reaktie #8 van Jon Rista in deze CN post over hetzelfde verschijnsel bij een ZWO camera. Jij hebt APP gebruikt, dus wanneer je een probleem hebt met het toevoegen van een pedestal/offset waarde gewoon een post op het APP forum doen om dit op te lossen. EDIT: Er is een optie in APP voor het toepassen van een “adaptive pedestal”. Misschien kan je dit eens proberen.

• This reply was modified 7 months, 3 weeks ago by  KeesScherer. Reason: screenprint app
    • 1 person likes this.

Musquetier
    Participant

Interessant verhaal Kees, hier moet ik mij eens in gaan verdiepen!!! Dank voor de info!

• 1 person likes this.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You need to log in or to reply to this topic.