NGC6823

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author

Haverkamp
    Participant

@musquetier, ik zie net pas dit draadje. Voor wat betreft de calibratie van je asi1600 data. Volgens de laatste inzichten in de panasonic sensor wil je uberhaupt geen BIAS frames toepassen bij deze camera wil je de beste calibratie halen. Ik heb helaas geen link zo 123, maar ik heb recent een overtuigend verhaal gelezen ergens op Cloudy Nights hierover.

De beste manier dan om je data te calibreren is, de richtlijnen volgend die ik had opgeschreven, maak een masterdark die matched qua temperatuur, gain en offset met je light frames. En maak een master dark flat met ook dezelfde temperatuur, gain en offset als je flats 😉

En natuurlijk een BPM gebruiken 😉

• 2 people like this.

Musquetier
    Participant

Hier een single sub (op gain 300) met enkel een HistrogramTransformation in PixInsight:

Groenewold
    Keymaster

Misschien dat de 5 min inderdaad ook gewoon te kort zijn, het lijkt erop of je signaal te dicht op de uitleesruis zit.. kan dat kloppen? Heb je een histogram van deze sub? Ik weet dat met gebruik van narrow-band filters, lang belichten duidelijk de voorkeur heeft boven veel frames.

Misschien een leuk idee om de volgende sessie van 50 frames, eens 10 min per subs of nog iets langer te proberen. Gewoon een paar voor de test.

• This reply was modified 1 week, 4 days ago by  Groenewold.

KeesScherer
    Participant

Bijdrage aan de feestvreugde: Dit zijn de statistieken en histogram (10x horizontale as vergroot) van een ongecalibreerde 900 seconden Ha sub van de QHY16200 / Esprit 100 f5.5 combinatie. Je ziet dat de piek volledig los is van de oorsprong.

• 1 person likes this.

Musquetier
    Participant

inmiddels zit ik op 86 subs:

• This reply was modified 1 week, 3 days ago by  Musquetier.
    • 1 person likes this.

Musquetier
    Participant

Hier de statistieken van een enkele sub:

Musquetier
    Participant

Morgen naar Frankrijk dus de RGB moet ik daar maar verzamelen met mijn TS 80/480mm APO kijkertje die ik meeneem…

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)

You need to log in or to reply to this topic.