Nieuw: Fornax LighTrack 2

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Bus
    Participant

Deze montering is misschien ook wel iets voor wie nog een goede, betaalbare reismontering zoekt.

Payload = 5kg

Tracking accuracy unguided: The peak-to-peak unguided tracking error of the LighTrack is around 2 arcseconds

Interessant, misschien ruil ik de SA er wel op in. Enige nadeel is dat deze ook na 2 uur gereset dient te worden.

https://www.astromarket.org/monteringen-en-toebehoren/tracking-mount/fornax-lightrack-ii—payload-5kg

Groenewold
    Moderator

Mits je perfect op de pool staat en je tandwieltjes perfect werken, dit is vrijwel nooit het geval dus ik zou rekening houden met 3″.

Theunissen
    Keymaster

nteressant, misschien ruil ik de SA er wel op in. Enige nadeel is dat deze ook na 2 uur gereset dient te worden.

De prijs van deze reismontering is meer dan de helft van een nieuwe, als voorbeeld: AVX, montering. Als ik jou was ging ik voor een nieuwe montering, hierdoor kun je ook je OTA weer in gebruik nemen én DSLR/Lens astrofotografie bedrijven:

Bus
    Participant

Daar heb je natuurlijk ook een punt Marc.

Eigenlijk zou je allebei wel willen aanschaffen. De mobiliteit van een statief en de nauwkeurigheid van een montering….hmmm. keuzes keuzes 😉

Theunissen
    Keymaster

Eigenlijk zou je allebei wel willen aanschaffen.

Zoals onze Duitse vrienden zeggen:

der qual der wahl

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You need to log in or to reply to this topic.