Nieuw: Fornax LighTrack 2

Activity Forums Astrotechniek Monteringen Nieuw: Fornax LighTrack 2

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #11386
    Bus
    Participant

    Deze montering is misschien ook wel iets voor wie nog een goede, betaalbare reismontering zoekt.

    Payload = 5kg

    Tracking accuracy unguided: The peak-to-peak unguided tracking error of the LighTrack is around 2 arcseconds

    Interessant, misschien ruil ik de SA er wel op in. Enige nadeel is dat deze ook na 2 uur gereset dient te worden.

    https://www.astromarket.org/monteringen-en-toebehoren/tracking-mount/fornax-lightrack-ii—payload-5kg

    #11387
    Groenewold
    Participant

    Mits je perfect op de pool staat en je tandwieltjes perfect werken, dit is vrijwel nooit het geval dus ik zou rekening houden met 3″.

    #11388
    Theunissen
    Participant

    nteressant, misschien ruil ik de SA er wel op in. Enige nadeel is dat deze ook na 2 uur gereset dient te worden.

    De prijs van deze reismontering is meer dan de helft van een nieuwe, als voorbeeld: AVX, montering. Als ik jou was ging ik voor een nieuwe montering, hierdoor kun je ook je OTA weer in gebruik nemen én DSLR/Lens astrofotografie bedrijven:

    #8415

    #11389
    Bus
    Participant

    Daar heb je natuurlijk ook een punt Marc.

    Eigenlijk zou je allebei wel willen aanschaffen. De mobiliteit van een statief en de nauwkeurigheid van een montering….hmmm. keuzes keuzes ;-)

    #11391
    Theunissen
    Participant

    Eigenlijk zou je allebei wel willen aanschaffen.

    Zoals onze Duitse vrienden zeggen:

    der qual der wahl

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top